Produktionen flyttas utomhus när bolaget bakom klädvarumärket Johaug utvecklar sin liveshopping
Hem E-HANDEL Produktionen flyttas utomhus när bolaget bakom klädvarumärkeshus Johaug utvecklar sin liveshopping

Produktionen flyttas utomhus när bolaget bakom klädvarumärkeshus Johaug utvecklar sin liveshopping

Publicerat av: Redaktionen

Varumärket Johaug har funnits sedan 2015 och blev till i ett sammarbete mellan den olympiska guldvinnaren Therese Johaug och Active Brands som är ett varumärkeshus inom sportsbranchen.

Varumärket Johaug riktar sig till aktiva tjejer som gillar att träna mycket och som gillar snygga och funktionella träningskläder.

“- Vi menar att “johaugtjejen” tränar mest utomhus men kompletterar med inneträning i perioder”, säger Kathrine Meiner som är Liveshopping- och säljchef på Johaug.

Nu väljer Active Brands att samarbeta med SHOWROOM för att vara en del av den plattform som idag samlar de allra flesta svenska liveshopping programmen.

Produktionen flyttas utomhus när bolaget bakom klädvarumärket Johaug utvecklar sin liveshoppingJouhaugs premiärprogram på SHOWROOM är redan imorgon tisdag 26 oktober kl. 12.00.

För varumärket Johaug jobbar Active Brands med ett team av micro influencere och ambassadörer samt några utvalda stora. I Sverige jobbar man med Sanne Alexandra på Tourn agency och Jessica Almenäs.

“- Vi tittar mycket på personen och, hur hon stämmer överens med varumärkets värderingar och livsstil. Sen spelar såklart räckvidd och engagemang in”, sägerKathrine.

“- Vi läste om Liveshopping under 2020 och startade upp i februari 2021. Vi ville komma närmare kunden direkt och ha en dialog. Vi ser oss fortfarande som noviser och har massor att lära. Vi har provat både kvälls och lunch shopping och båda koncepten funkar bra. Nu förflyttar vi oss för första gången utomhus så det blir superspännande”.

“- Vi gillar idén om att samla all lives under ett tak och tycker att SHOWROOM har ett fint sätt att presentera varumärken. VI hoppas på ett bra sammarbete som kan generera trafik till våra lives och vår sida”, avslutar Kathrine Meiner.

Liveshopping programmen kommer att vara ca en halvtimme långa och innehålla “deep dive” produktinfo, giveaways och ett bra erbjudande.

Relaterade Artiklar