Som en del av samarbetet kommer ägare av Philips Smart TV i bl a Sverige, Danmark och Norge att få tillgång till hundratals binge-värdiga Pluto TV FAST-kanaler, i många genres och för alla generationer.
Pluto TV, en ledande streaming tv-service, och TP Vision, företaget som är ansvariga för design, produktion, marknadsföring och försäljning av Philips TV, avslöjar idag ett nytt samarbete genom lanseringen av Pluto TV, Free ad-supported streaming TV services (FAST) på Philips Smart TV-plattform över Europa och Sydamerika.
Samarbetet sträcker sig över mer än 25 länder i Europa och Sydamerika, bl.a. UK, Ireland, Frankrike, Spanien, Italien, Tyskland, Schwiez, Österrike, Norge, Sverige, Danmark, Argentina, Bolivien, Brasilien, Chile, Colombia, Costa Rica, Dominikanska Republiken, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Honduras, Mexico, Nicaragua, Panama, Paraguay, Pery, Uruguay och Venezuela.
Genom samarbetet, kommer nu Philips Smart TV-ägare att få tillgång till hundratals av Pluto TV´s FAST-kanaler med ett stort spann av innehåll inom olika kategorier såsom, film, live-tv, komedi, reality, kriminal, game shows, spel, anime, musik, barn-program och mycket mer, tillgängligt direkt från Pluto TV-appen på din Philips-TV.
Pluto TV-appen är redan tillgänglig på samtliga Philips 2023-modeller med TP Visions egna förbättrade Smart TV-plattform och kommer snart att bli tillgänglig på tidigare modeller från 2021/2022 via en automatisk uppdatering.
Olivier Jollet, Executive Vice President och International General Manager på Pluto TV, sa:
“Vi är väldigt glada över samarbetet med TP Vision som ger en Pluto TV-upplevelse till miljontals Smart TV tittare i många länder. Samarbetet är en utmärkt möjlighet att ge Pluto TV till en allt större publik och ett bevis på vårt engagemang att bygga starka samarbeten för att göra våra tjänster tillgängliga världen över.”
Kostas Vouzas, VD Europa och Amerika för TP Vision kommenterar samarbetet: “Vi har gjort stora investeringar i utvecklingen av vår Smart TV-plattform och på att förbättra dess funktion för att kunna garantera att Philips smarta TV-apparater är bland de enklaste, snabbaste och mest intuitiva tv-apparaterna som finns på marknaden. En del av den processen är att se till att våra kunder har en enkel tillgång till det allra bästa innehållet -för både prenumerations- och gratis-tjänster. Vårt samarbeta med Pluto TV representerar ett tydligt framsteg för vårt erbjudande och ger en enorm ökning av innehåll till en mycket stor publik. Pluto TV kommer att spela en central roll för att säkerställa att våra kunder får en verkligt förbättrad tittarupplevelse.”
Tillgängligt i 25+ länder på tre kontinenter, erbjuder Pluto TV mer än 1,400 kanaler globalt från över 425 partners, i en blandning av både populärt lokalt och internationellt innehåll av film, underhållning, livsstil, barn, komedi och mer.