one.com integrerar Smart Shopping ads på Google för att hjälpa små och medelstora företag
Hem E-HANDEL one.com integrerar Smart Shopping ads på Google för att hjälpa små och medelstora företag

one.com integrerar Smart Shopping ads på Google för att hjälpa små och medelstora företag

Publicerat av: Redaktionen

Den här produktintegreringen hjälper försäljare och företag som använder one.com att marknadsföra sina produkter på Google, YouTube och Gmail.

Smart Shopping ads på Google med one.com

Plattformen för webbhosting och e-handel one.com har nu integrerat Smart Shopping ads på Google. Denna enkla lösning vill hjälpa försäljare öka sin nätförsäljning. Små och medelstora företag kan nu marknadsföra sina produkter till konsumenter på Google, YouTube, Gmail och tusentals hemsidor och appar genom ett par enkla steg.

Denna produktintegrering ger försäljare hos one.com tillgång till specialiserade markandsföringsverktyg för att öka sin nätnärvaro, öka sitt kundengagemang, och flexibelt kunna mäta sina kampanjer.

Kampanjerna skapas automatiskt baserat på informationen från Webshoppen hos one.com, liksom pris, bilder, detaljer om varumärket och tillgänglighet.

Dessutom blir produkter från nätbutiker som skapats genom one.com synliga i gratisannonserna på Google.

“På one.com är vår ambition att möjliggöra alla företag att växa online, oavsett storlek. Denna produktintegrering med Google hjälper våra Webshop-kunder att använda digitala marknadsföringslösningar direkt från vår plattform på ett enkelt sätt”, sa Nadya Frost, marknadschef på one.com.

“Denna integrering med one.com är ännu ett steg närmre mot att stärka det digitala ekosystemet inom och utanför Norden, något vi ständigt jobbar med. Vi vet att alla företag, och särskilt små och medelstora företag behöver enkla och effektiva verktyg för att dra nytta av den digitala ekonomin. Därför tänker vi alltid på hur vi kan möjliggöra detta. Detta är ett exempel på hur förenkling är en del av e-handelns värdekedja och vi är glada över att vi gör det tillsammans med one.com”, sa Adrian Blockus, Head of Channel Partnerships, Google UK Ltd.

Hur funkar det?

Annonserna skapas automatiskt utifrån informationen i Webshoppen på one.com, liksom pris, bild, varumärke och tillgänglighet. Med hjälp av maskininlärning kommer Google att visa den mest relevanta annonsen för att nå den ideala kunden, oavsett om det är i Googles sökmotor, på Googles partnerwebbplatser, YouTube eller i Gmail-annonser.

Vilka är de viktigaste fördelarna med Smart Shopping ads?

Nå fler kunder genom att visa sina annonser för konsumenter på Google, YouTube, Gmail, partnernätverk och appar.

Kom igång i några enkla steg

Allt som behövs är att sätta en budget, så optimerar Google kampanjen för att visa den för konsumenter precis när de söker efter liknande produkter.

Få bättre resultat för sin budget

Användare betalar aldrig mer än vad de har lagt som sin budget, och de betalar bara för klick.

Se sina kampanjresultat

Användare kan se hur många gånger kunderna klickade på deras annons, den totala försäljningen och mycket mer – allt på ett och samma ställe.

Bakgrund

  • Sedan början på pandemin har com haft som uppdrag att hjälpa små och medelstora företag att enkelt övergå till att bli helt digitala verksamheter. Priserna för Hemsideprogrammet sänktes och produkten Webshop erbjöds utan extra kostnad i ett helt år.
  • Webshop rusade i popularitet och många one.com-kunder som tidigare endast haft en hemsida började sälja sina tjänster och produkter online.
  • För att möta sina kunders behov utvecklade one.com den nylanserade produkten Företag + e-handel, genom att kombinera sin mest populära produkt Hemsideprogrammet och Webshop.
  • I maj 2021 utökade one.com Webshop genom att integrera Smart Shopping ads på Google, vilket hjälper försäljare att marknadsföra sina produkter på Google och dess partnernätverk.

Relaterade Artiklar