Ombori och House of Dagmar lanserar mobil e-handelsapp som kopplar kunder och modehus närmare
Hem DETALJHANDEL Ombori och House of Dagmar lanserar mobil e-handelsapp som kopplar kunder och modehus närmare

Ombori och House of Dagmar lanserar mobil e-handelsapp som kopplar kunder och modehus närmare

Publicerat av: Redaktionen

Modehuset House of Dagmar har haft en snabb utveckling på den internationella marknaden.

Ombori och House of Dagmar lanserar mobil e-handelsapp som kopplar kunder och modehus närmare 2I takt med nya framgångar har behovet av återkoppling och en närmare kontakt med kunderna blivit allt större. Inte minst när alltmer försäljning sker i form av e-handel utan några expediter inblandade. Därför lanserar man tillsammans med svenska ehandelsutvecklaren Ombori en gratis mobil e-handelsapp som utvecklats gemensamt. Tanken är att knyta kunderna närmare House of Dagmar genom att utveckla en närmare kontakt med dem, utbyta erfarenheter, ge råd och få till stånd en pågående dialog.

Lanseringen kommer efter att Ombori nyligen presenterade appens koncept vid ett fashion tech Hackathon arrangerat av Microsoft. Utmaningen var att få olika koncept att fungera med Microsoft Teams och Microsoft Dynamics plattform.

Omboris teknik gör det möjligt för återförsäljare med digital närvaro att skapa fullt fungerande och optimerade mobilappar inom 48 timmar. Resultatet blir att återförsäljaren får mycket starkare närvaro via e-handelsappen och kunderna snabbt och enkelt får access till sina favoritmärken.

Närmare bestämt får House of Dagmars kunder hjälp av appen med:

  • Sök – ett intuitivt sökhjälpmedel som bistår kunden med att hitta lämpliga och passande plagg inom sekunder.
  • Bli inspirerad – appens Pinterest-liknande layout erbjuder inspiration till nya kombinationer av kläder men också exempelvis inredningsdetaljer.
  • Skräddarsydd – appen erbjuder personlig service och skräddarsydda erbjudanden.
  • The Dagmar Community – diskutera nya produkter och utbyt tips och idéer till andra medlemmar i communityn. Osäkerhet om passform, passande färger och liknande kan avhandlas.
  • Social integration – ger House of Dagmar möjlighet att bjuda in till närmaste butik, diskutera idéer och samla in synpunkter.
  • Bli en del av den kreativa processen – genom appen vill House of Dagmar bjuda in kunderna att dela med sig av idéer, utbyta inspiration tips och nyheter.
  • Känsla – den nya appen är mycket elegant utformad samt lätt och intutiv att använda.

“Sedan vi visade upp appen under Stockholm Fashion Week har responsen i modevärlden varit fantastisk. Teamet från Ombori team har arbetat hart med att testa och optimera appen. Nu är vi mycket spända på hur kunderna kommer att använda appen och få ta del av deras idéer och erfarenhet, säger Karin Söderlind, vd, House of Dagmar. “Kundernas feedback är mycket viktig för oss så att satsa på en app som kan föra oss och dem närmare varandra var inget svårt beslut.”

“Att arbeta med teamen från House of Dagmar och Microsoft vid byggandet av den här appen har varit jättekul. House of Dagmar söker hela tiden efter nya vägar att interagera med sina kunder och följare. Vi tror att appen vi varit med och tagit fram som fördjupa detta ytterligare”, säger Andreas Hassellöf, grundare av Ombori. “Med vårt arbete I det här projektet har vi ännu en gång visat hur effektiv vår teknik kan bli för internationella varumärken som söker stärka kundupplevelsen via smartphones.”

Relaterade Artiklar