Nytt Panasonic/Pyramid-samarbete ska ge bättre omnikanallösningar för detaljhandeln
Hem NYHETER Nytt Panasonic/Pyramid-samarbete ska ge bättre omnikanallösningar för detaljhandeln

Nytt Panasonic/Pyramid-samarbete ska ge bättre omnikanallösningar för detaljhandeln

Publicerat av: Redaktionen

Kundernas digitala upplevelser måste förbättras ytterligare.

Nytt Panasonic/Pyramid-samarbete ska ge bättre omnikanallösningar för detaljhandeln 2Det anser Panasonic och Pyramid Computer, som bland annat levererar interaktiva pekskärmslösningar till detaljhandeln. De två teknologijättarna inleder därför ett samarbete som ska förbättra och utveckla beröringsstandarder, självservicemöjligheter och handdatorlösningar.

I samarbete med Pyramid Computer GmbHs kommer Panasonic framöver att leverera interaktiva pekskärmslösningar, för att möta detaljhandelns växande efterfrågan på digitala lösningar och interaktiva upplevelser. Pyramids teknologi för logistik- och servicelösningar kommer komplettera Panasonics befintliga utbud av ruggade datorplattor och handdatorer för detaljhandeln.

Pyramid är särskilt kända för sin interaktiva polytouch-teknologi. Den välrenommerade teknologin kan bl a användas för produktpresentationer, självservice och informationsterminaler.

–  Vi upplever att kunderna efterfrågar fler och fler shopping-kanaler, inte bara i traditionella fysiska butiker och e-handel, utan framför allt i den växande trenden mot ökad självservice. Detta kräver förstås nya teknologiska lösningar. Kombinationen av våra produkter och Pyramids teknologi gör det möjligt att förse såväl kunder som medarbetare med effektiva, användarvänliga och stabila teknologiska möjligheter, säger Robert Blowers, General Manager för Engineering och Project Management vid Panasonic Computer Product Solutions Europe.

En översyn av servicen inom detaljhandeln

Målet med det nya samarbetet är att hjälpa återförsäljare att leverera bättre digitala kundupplevelser. Panasonic olika lösningar i form av datorplattor och handdatorer gör det möjligt för medarbetare att få information i realtid, så att de kan erbjuda kunderna ingående produktinformation och maximera möjligheterna till merförsäljning direkt vid servicetillfället.

Förutom detaljhandeln ser Panasonic och Pyramid även en potential inom logistik-, hälso- och flygindustrin där det finns en växande efterfrågan på självservicesystem med in- och utcheckning.

Relaterade Artiklar