Boozt ger varumärken möjlighet att utnyttja unika kundinsikter
För att ytterligare stärka kundupplevelsen introducerar Boozt det egenutvecklade verktyget Boozt Data Intelligence, där varumärkespartners kan dra nytta av företagets omfattande anonymiserade data.
Med mer än tre miljoner aktiva kunder på 12 marknader erbjuder verktyget unika insikter i kundernas beteende och köpmönster.
Det nya verktyget har utvecklats internt och erbjuder en skräddarsydd användarupplevelse som ger varumärken ett enkelt sätt att förstå och utnyttja värdefulla kunddata, exempelvis vilka produkter som säljs var, till vem och hur det skiljer sig mellan olika länder och konverteringsfrekvenser.
Optimera lagerhantering
Boozt Data Intelligence skapar också möjlighet för varumärken att optimera sin lagerhantering vilket genererar bättre förståelse för produktens prestanda och möjlighet att förutse köpmönster. På lång sikt kan sådana insikter bidra till att minimera överfyllda lager och hjälpa varumärken bli mer ansvarsfulla vad gäller produktionsmetoder.
– Som Sveriges största e-handel och Nordens ledande e-handelsföretag investerar vi kontinuerligt i att stärka relationen mellan våra kunder och partners. Med detta verktyg öppnar vi dörren till våra omfattande och dynamiska kundinsikter och ger därmed varumärken större kontroll över sitt beslutsfattande. Vi ser fram emot att arbeta nära våra partnervarumärken för att stödja deras affärstillväxt, säger Peter G. Jørgensen, CCO på Boozt.
Verktyget är en del av Boozt Media Partnership, Boozt’s marknadsföringstjänst för varumärken och är ett led i att stärka företagets position som det ledande företaget inom ansvarsfull e-handel i Norden.