Nu nylanseras Webgallerian med målet att bli Sveriges största marknadsplats på nätet

Den 15 juli nylanseras Webgallerian. Visionen är att bygga Sveriges största marknadsplats på nätet.

Webgallerian samlar de allra bästa e-butikerna under ett och samma tak och skapar tydliga fördelar för både butikerna och konsumenterna.

Webgallerian samlar Sveriges bästa e-butiker under ett och samma tak, med synliga butiker och egna varumärken i en galleria på nätet. Jämfört med andra marknadsplatser på nätet, har Webgallerian är ett unikt koncept där e-butikerna synliggörs med egen storefront, vilket gör att de kan marknadsföra det egna varumärket och med ett eget skyltfönster.

För butikerna, ofta mindre e-handelsaktörer, blir Webgallerian en nödvändig kanal till kunderna och en viktig partner inom marknadsföring och försäljning.

–       Butikerna får en attraktiv marknadsförings- och säljkanal och dessutom assistans med betalningar och logistik, säger grundare och VD Ingemar Gleissman, med många års erfarenhet av e-handel i Sverige. 

Söker Sveriges bästa e-butiker 

–       Vi söker nu aktivt de bästa mindre och medelstora e-butikerna i Sverige att vara med vid nylanseringen i juli – fler än 100 e-butiker är redan med. Vi vill hitta och samla de allra bästa e-butikerna med ett attraktivt erbjudande att vara med i något som kan bli riktigt, riktigt stort, säger Ingemar Gleissman.

Webgallerian skapar tydliga fördelar även för kunderna: De når butiker de inte visste fanns och får en trevlig shoppingupplevelse, lojalitetsprogram med specialerbjudanden, med gemensam kassa för inköp. Med funktionen ”MinGalleria” kan de skapa sin egen galleria med ett urval av de favoritbutiker de vill följa. När något händer i en vald butik skickar WebGallerian ut ett nyhetsbrev direkt till kunden om detta. Konsumenterna är på så sätt alltid uppdaterade på nyheter, rabatter och kampanjer från sina valda favoritbutiker. 

Webgallerian erbjuder ett shoppingcenter på nätet som främjar social shopping för att ge konsumenten en rikare shoppingupplevelse. Här kan konsumenten dela vad den har köpt, skapa en egen lista över favoritprodukter, skapa egna shoppingcenter och läsa recensioner av produkter.

Marknadsplatser på nätet växer stort med framgångsrika sajter som Amazon, Alibaba och JD.com. Webgallerian tror på snabb tillväxt för gallerian, branschen och e-handel generellt.