Nedräkning för en helt ny version av Sportlala.se är igång.
Outletklubben, som idag har över 100 000 medlemmar, siktar på att utmana prisjämförelsesajterna genom att förse medlemmar med ännu bättre priser på sportartiklar. Produkterna är från fjolåret och tidigare vilket hjälper företag att sälja varor som de inte lyckats få sålt tidigare. Istället för att haka på den senaste trenden, vill Sportlala med deras affärsidé bidra till ett mer miljövänligt samhälle. Något som ligger helt rätt i tiden i och med att konsumenter idag är mer medvetna om klimatpåverkan.
Sportlala har förberett kampanjer med många populära varumärken, både till lanseringsveckan såväl som majmånad. Klubben fungerar på så sätt att endast medlemmar har tillgång till kampanjerna, där de kan se erbjudandet i sig. Kampanjerna är oftast tidsbegränsade vilket även det är en medverkande kraft i priserbjudandet.
Prisjämförelsesajter har egentligen bara konkurrerat med varandra, där olika e-handelssidor i sin tur konkurrerar på plattformar som Prisjakt och PriceRunner. Enligt Sportlala är det på tiden att prisjämförelsesajterna i sig får konkurrens, i det här fallet inom sportmode.
Den största anledningen till att Sportlala vill kunna erbjuda ett bättre pris finns i affärsidén. Alla ska ha råd att träna. Klockan 09:00 imorgon den 24e april är sidan öppen för allmänheten.