Nu lanseras Retail Expo och e-Commerce Expo – en ny aktuell mötesplats som samlar hela handeln

I Stockholm Kista, Sveriges centrum för innovation och utveckling, lanseras två nya mässor designade för att möta handelns alla utmaningar.

Nu lanseras Retail Expo och e-Commerce Expo - en ny aktuell mötesplats som samlar hela handeln 1Den samlade mötesplatsen visar vägen i den omfattande transformation som förvandlar hela köpbeteendet och detaljhandeln i grunden.

Retail Expo + e-Commerce Expo arrangeras den 24–25 februari 2021, de två mässorna kompletterar varandra och tillsammans visar de ny teknik och innovation för både den digitala och fysiska kundresan. Här visas lösningarna, innovationerna och tekniken som driver branschens anpassning och utveckling. Kort sagt: här blir handeln redo att möta framtiden.

Arrangör för Retail Expo + e-Commerce Expo är Live Expo, ett nordiskt mäss- och eventbolag som fokuserar på mässor och konferenser inom innovation och teknik. Susanne Hallencreutz, VD på Live Expo, förklarar satsningen och kombinationen av Retail Expo + e-Commerce Expo:

– Med digitaliseringens framfart, ändrade köpbeteenden och ökad internationell konkurrens ställs helt nya krav för att vinna slaget om kunderna. De kombinerade mässorna bildar en komplett mötesplats som ger svar på hur handeln ska hantera framtidens kund och säkra kundresan.

Mässorna arrangeras parallellt med Mark Tech Expo, en mötesplats som visar framtidens marknadsföringsteknik. De tre mässorna i kombination bidrar till en starkare utställning, ett mer utbildande konferensprogram och en plattform som levererar mer värde till besökare och utställare.