Hem NYHETER Nu lanseras MIND THE GUM i Sverige med Zlatan som ambassadör och partner

Nu lanseras MIND THE GUM i Sverige med Zlatan som ambassadör och partner

Publicerat av: Redaktionen

MIND THE GUM är ett innovativt tuggummi som snabbt resulterat i ökad koncentration och mental energi.

Nu lanseras MIND THE GUM i Sverige med Zlatan som ambassadör och partner 3Tack vare sin unika sammansättning av 15 aktiva ingredienser bestående av koffein, vitaminer, aminosyror och antioxidanter motverkar det mental trötthet.

Ursprungligen utvecklad av italienska forskare har MIND THE GUM väckt vår svenska fotbollsikon Zlatan Ibrahimovic’ intresse och han har nyligen blivit partner i bolaget.

2015 introducerades MIND THE GUM i den italienska dagligvaruhandeln med stor framgång. 15 miljoner tuggummin har sålts och hjälpt miljoner italienare att bli mer fokuserade och mer aktiva. Under hösten kommer MIND THE GUM att inledningsvis säljas på apotek i Sverige.

Zlatan är MIND THE GUM’s officiella ambassador under temat ”Success is a state of mind”.

Det har till att börja med lockat fler andra toppatleter att ansluta sig som ambassadörer bl.a. Leonardo Bonucci, (Juventus) och Marco Verratti, (Paris Saint Germain).

“När jag provade MIND THE GUM kände jag att det gav effekt och det gillade jag. Det var perfekt för ökad energi och fokus som jag behöver, speciellt under träning. Det var därför jag bestämde att bli partner och ambassadör för bolaget. Det känns också viktigt för mig att göra MIND THE GUM tillgängligt för alla svenskar för jag vet att alla jobbar hårt och behöver bra mental energi som man får av MIND THE GUM”, säger Zlatan

Giorgio Pautrie, är VD och grundare till Dante Medical Solutions som utvecklat MIND THE GUM och som nu har ett marknadsvärde på 15 miljoner Euro. Efter en allvarlig bilolycka som resulterade i att Giorgio bröt nacken, började han undersöka vilkakosttillskott som skulle kunna bidra till att öka hans koncentration och fokusering för att han skulle klara sina fortsatta studier. Han hittade inga bra lösningar, utan vände sig istället till några mycket ansedda apotekare och forskare som kombinerade 15 aktiva ingredienser, unikt förpackadei ett tuggummi som alla enkelt kan bära med sig och använda efter behov.

Efter att ha avslutat sina studier på rekordtid med 23 tentor och sin uppsats på ett år, istället för två, bestämde sig Giorgio för att lansera MIND THE GUM och göra det tillgängligt för alla.

Med MIND THE GUM etableras en ny produkt-kategori som kombinerar kosttillskott, tuggummi och functional food värd c.a. 270 miljarder, där 11 miljarder representerar produkter för medvetandet.

MIND THE GUM’s fokus ligger på mental energi istället för fysisk. Det är ett naturligt skifte, som en konsekvens av förändringen av det vardagliga livet, med mycket större förväntan att man ska ha mental energi snarare än fysisk energi.

“Vi är mycket stolta att lansera MIND THE GYM i Sverige. Det är en mycket strategisk marknad med hög konsumtion av energigivande produkter, men det saknas en produkt som stärker den mentala energin som MIND THE GUM, säger Giorgio Pautrie“

Relaterade Artiklar