Det ikoniska varuhuset NK, Nordiska Kompaniet, lanserade sin e-handel hösten 2020 och valde i samband med det att ta in Omniarch för operativt och strategiskt stöd.
NK:s digitala team har tillsammans med Omniarch jobbat aktivt med utveckling, ledarskap och optimering i denna viktiga satsning.
Varuhuset erbjuder nu sin kundupplevelse i världsklass, dygnet runt.
När NK lanserade sin e-handel valde de att ta hjälp av konsulter med erfarenhet av att hantera system, operations, trafik och orderingång parallellt med strategisk planering. Tack vare rik branscherfarenhet och vana av att leda e-handelsorganisationer, kunde Omniarch snabbt identifiera optimeringar i arbetssätt, kommunikation och interna ansvarsområden.
Lika viktigt som det var att sätta struktur för snabb kommunikation var det att optimera ansvarsområden och KPI:er. Omniarchs seniora e-handelskonsult Samanta Morgenstern tillför rik detaljkunskap inom bl.a. e-handelsorganisation, konverterings- och trafikoptimering.
Stéphane Kylenfelt Zoltak, chef för digital utveckling och e-handel på NK, kommenterar valet av Omniarch som partner i arbetet med NK:s e-handelsorganisation:
Omniarch som samarbetspartner i vårt arbete med att successivt rulla ut NK:s e-handel har gett oss en enorm trygghet. Deras djupa kompetens inom en mängd olika områden har bidragit till att vi snabbare kunnat optimera vår satsning.
Pelle Pettersson, vd för Omniarch, berättar om hur bolaget snabbt kunde gå från initial behovsidentifikation till att forma såväl rollen hos, som leveransen till, NK:
Omniarch har en bredd inom tjänster för e-handelsaktörer som förstärks av hur våra medarbetare samverkar internt för maximal kundnytta. Vi har förmånen av att ha flera av branschens stjärnor som medarbetare vilket ger oss styrkan och förmågan att möta behoven hos Sveriges mest ikoniska varuhus under deras tillväxtresa inom e-handel.
Det som gör uppdraget speciellt är att NK är vägledande inom att erbjuda en superb fysisk shoppingupplevelse, och att denna nu successivt etableras digitalt. Samtidigt är många av frågeställningarna desamma som för många andra retailers som möter nya behov från kunder i hur de vill handla. Här har vi verkligen kunnat bidra med vår gedigna erfarenhet och kompetens, samtidigt som vi lär oss av det unika hos NK.