Mastercard stänger köpet av Dynamic Yield – stärker erbjudande för konsumenttjänster
Hem BETALLÖSNINGAR Mastercard stänger köpet av Dynamic Yield från McDonalds– stärker erbjudande för konsumenttjänster

Mastercard stänger köpet av Dynamic Yield från McDonalds– stärker erbjudande för konsumenttjänster

Publicerat av: Redaktionen

Mastercard har slutfört förvärvet av Dynamic Yield från McDonalds.

Dynamic Yield, den toppmoderna plattformen för personalisering och digitalt beslutsfattande – stärker nu Mastercards erbjudande kring kundengagemang och lojalitetstjänster som hjälper varumärken att leverera mer effektiva och pålitliga kundupplevelser i alla kanaler.

Mastercard stänger köpet av Dynamic Yield – stärker erbjudande för konsumenttjänster“Varje dag kopplar vi ihop miljarder människor med deras favorithandlare, varumärken och banker runt om i världen på ett säkert sätt. Människor vill ha relevanta kundupplevelser på rätt plats och i rätt tid och vi är nöjda över att kunna välkomna det talangfulla Dynamic Yield-teamet till Mastercard. Tillsammans kommer vi att bygga ut våra tjänster för konsumentengagemang för att möta efterfrågan och hjälpa fler varumärken att skapa starkare kontakter i alla kanaler” säger Raj Seshadri, President of Data & Services hos Mastercard.

Under det senaste decenniet har Mastercard utvecklat sin serie av tjänster från att stödja traditionella bankkort till att även erbjuda bredare betalningslösningar. Idag spänner våra tjänster bredare och vi har förnyat oss inom varumärkeslojalitet, marknadsföring, analys, rådgivning och andra områden, för att hjälpa våra kunder att växa sina verksamheter, engagera sina konsumenter och fatta smartare beslut med bättre resultat i hela företaget.

Med team i Tel Aviv, New York och på flera platser runt om i världen hjälper Dynamic Yield fler än 400 varumärken att leverera personliga konsumentupplevelser genom individualiserade produktrekommendationer, erbjudanden och innehåll baserat på en rad faktorer som tidigare köp, sidvisningar och profilinformation.

Dynamic Yield ansluter nu till Mastercards växande organisation för Data & Services, med över 2 000 forskare, ingenjörer och konsulter som hjälper kunder i över 70 länder. Mastercard är allmänt erkänt som ett toppbolag att jobba för, inte minst på grund av arbetskultur som genomsyras av anständighet, satsning på välbefinnande och flexibilitet samt engagemang för att göra skillnad genom att agera på ett bra sätt.

Dynamic Yield, som tidigare köptes av McDonald’s 2019, har integrerat sin teknologi i McDonald’s drive-throughs och beställningsstationer på flera marknader runt om i världen. McDonald’s planerar att ytterligare skala och integrera Dynamic Yields kapacitet globalt och i olika kanaler. Förvärvet stärker också unika och redan befintliga synergier kring McDonalds digitala kundupplevelser som drivs av Mastercards lojalitetsplattform SessionM och Test & Learn-mjukvaran.

Ori Bauer, VD för Dynamic Yield, kommenterade:
“Tillsammans med Mastercard kan vi en gång för alla förpassa idén om en gemensam helhetslösning för marknadsföring som ska hjälpa alla, i baksätet. Konsumenter söker personliga upplevelser och varumärken som inte anpassar sig riskerar att halka efter.”

Relaterade Artiklar