Lyko fortsätter att satsa på kundupplevelsen – stärker sitt kundbemötande tillsammans med Connectel
Hem NYHETER Lyko fortsätter att satsa på kundupplevelsen – stärker sitt kundbemötande tillsammans med Connectel

Lyko fortsätter att satsa på kundupplevelsen – stärker sitt kundbemötande tillsammans med Connectel

Publicerat av: Redaktionen

Lyko har de senaste åren tagit e-handelsvärlden med storm och fortsätter att utveckla sin verksamhet.

Lyko fortsätter att satsa på kundupplevelsen – stärker sitt kundbemötande tillsammans med Connectel 1

Lyko skriver på för Connectels mjukvara. Från vänster: Filip Bengtsson, Robin Leijon, Peter Gunnarsson, Elin Trapp

Personlig kundkontakt, satsningar för att stärka omnikanalsupplevelsen och fortsatt expansion i norden gör att framtiden ser ljus ut för skönhetsbolaget från Vansbro. I samband med detta så ska Lyko ytterligare förbättra sin kundserviceupplevelse och väljer plattformen Connectel för ärendehantering.

Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen. De har sitt ursprung i den professionella hårvården. Med marknadens bredaste sortiment online, integrerade butiker och salonger inspirerar och guidar de kunden till sitt bästa jag. Som en del i detta vill Lyko att kundservice genomsyrar hela företaget och genom att välja plattformen Connectel blir det verklighet.

Lyko är noterat på First North Premier och driver webbplatserna Lyko.se, Lyko.no och Lyko.fisamt 38 butiker med tillhörande salonger. Koncernen sysselsätter närmare 500 personer.

”Connectel erbjuder en modern och snabb plattform med goda integrationsmöjligheter, effektiva verktyg för både oss och våra kunder samt en kontinuerlig utveckling. Vi ser stora möjligheter att knyta ihop flera system och ge våra kundtjänstmedarbetare bättre stöd samtidigt som vi kan erbjuda våra kunder att lämna feedback kring kontakten med vår kundservice. Connectels historia som familjebolag och vilja att driva utvecklingen inom kundservice gör att vi känner en bra match med vårt sätt att se på kundresan och ser fram mot ett gott samarbete.”

Peter Gunnarsson – CTO Lyko

”Lyko är precis den kund vi söker. De är expansiva och vill differentiera sig genom kundupplevelsen. Vi kommer hjälpa dem att knyta det fysiska mötet närmare online med en gemensam plattform för kommunikation där alla inom verksamheten har tillgång till kundresan. Vi ser ödmjukt fram emot att få stödja Lyko i detta arbete och ser med spänning fram emot att få vara en del i deras utveckling.”

Robin Leijon – Founder & Sales Manager Connectel

Relaterade Artiklar