Hem NYHETER Konsumentbeteende sätter press på omnikanal lösningar

Konsumentbeteende sätter press på omnikanal lösningar

Publicerat av: Redaktionen

På grund av social distansering och restriktioner i många länder världen över har kunderna vänt sig till nätet för att handla.

Konsumentbeteende sätter press på omnikanal lösningar 2

Bild: Retaillager av Bruynzeel Storage Systems

Enligt statista.com uppgick den globala e-handels försäljningen till 3,53 biljoner US-dollar 2019 och beräknas växa till 6,54 biljoner US dollar 2022.

Trots att COVID-19 har en stor inverkan på e-handels försäljningen i år, menar experter att detta beteende är här för att stanna. Kunderna ser fördelarna med komforten och bekvämligheten som e-handeln erbjuder.

För att hålla sig vid liv var butikerna tvungna att förbättra kundupplevelsen. En digital omvandling skedde nästan över en natt. Om ni tittar på leveranskedjan har omnikanaler och mobila tjänster fått en större betydelse. Många företag var tvungna att snabbt anpassa sig till situationen och började till exempel använda olika hämtningslösningar (curbside pick up), ordna hemleverans, samt butiker som förvandlades till hämtningspunkter för online-beställningar (click & collect).

Situationen med COVID-19 har utan tvekan satt press på detaljhandeln och deras lager. Hur de ska anpassa sig efter krav och beteenden. T.ex. människor som köper en årskonsumtion av toalettpapper på en vecka.

Våra förvaringslösningar ökar er kapacitet

Genom att använda våra mobila hyllsystem kan ni antingen spara 50% utrymme eller optimera utrymmet för att passa in fler hyllor och därmed öka erkapacitet.

Relaterade Artiklar