Klarna har uppnått en milstolpe med 150 miljoner kunder och 400 000 anslutna handlare.
För att fira detta lanserar Klarna Dream Deal Days – ett globalt tredagarsevenemang mellan 27-29 maj med exklusiva erbjudanden från utvalda Klarna-handlare.
Utöver exklusiva erbjudanden och rabatter arrangerar Klarna även en tävling med åtråvärda priser för att fira några av milstolparna från företagets 17-åriga historia. Priserna inkluderar globala live-upplevelser med välkända ansikten från tidigare Klarna-kampanjer.
Klarna har uppnått en milstolpe med 150 miljoner kunder och 400 000 e-handelspartners. Som ett tack till Klarnas kunder lanseras Dream Deal Days – ett tredagarsevenemang som erbjuder konsumenter exklusiva erbjudanden och rabatter hos några av världens största varumärken. Det blir ett globalt event som sträcker sig över 19 marknader, mellan fredagen 27:e och söndagen 29:e maj.
Genom att samarbeta med några av världens mest kända återförsäljare av mode, elektronik, skönhet och hushållsartiklar kommer eventet att möjliggöra för konsumenter att spara pengar och få exklusiva rabatter på drömköp, inklusive de miljoner produkter som har sparats på önskelistor i Klarna-appen bland konsumenter världen över. Erbjudandena kommer att vara tillgängliga via Klarna.com, Klarna-appen samt via medverkande handlares hemsidor.
– För 17 år sedan gav sig Klarna ut på en resa för att uppnå ett mål; att göra betalningar enkla, säkra och smidiga för miljontals människor över hela världen. Att ha nått 150 miljoner Klarna-kunder är en fantastisk prestation och det finns inget bättre sätt att markera detta än lanseringen av Dream Deal Days. Detta evenemang är Klarnas möjlighet att ge tillbaka till våra kunder genom exklusiva erbjudanden till bra priser samtidigt som de kan välja att betala som de vill, säger David Sandström, global marknadschef på Klarna.
En global undersökning* med fler än 19 000 respondenter från 19 länder1 visar att ungefär hälften (46 %) av alla konsumenter har en produkt som de skulle beskriva som “sitt drömköp”, medan nästan lika många (43 %) planerar att göra ett drömköp till någon annan än sig själv. Och även om mer än en tredjedel (37%) hävdar att det är omöjligt att sätta en prislapp på vad som bör anses vara ett drömköp, är den främsta anledningen till att det inte har köpts ännu att det anses vara för dyrt (62%).
Utöver exklusiva erbjudanden och rabatter arrangerar Klarna även en tävling med åtråvärda priser för att fira några av milstolparna från företagets 17-åriga historia. Priserna inkluderar spännande globala live-upplevelser med välkända ansikten från tidigare Klarna-kampanjer. Tävlingsformuläret kommer att finnas tillgängligt på Klarna.com mellan den 20-29 maj.