Med en nytänkt butiksinredning vill JYSK ge kunderna lika mycket inspiration i de fysiska butikerna som i kampanjtidningar och på sociala medier.
Vackra hem i skandinavisk stil fyller alltmer av JYSK’s kampanjtidningar och sociala medier som exempelvis Instagram.
”Vi har nått väldigt långt med att ge kunderna inspiration till heminredning i kampanjtidningar och online. Det förväntar sig kunderna också av oss i våra butiker. Därför presenterar vi nu en helt nytänkt butiksupplevelse, som presenterar våra produkter ännu bättre än idag”, berättar Carsten Nørgreen Weinkouff, Retail Development Director i JYSK Nordic.
Den första butiken i Sverige som är inredd enligt det nya butikskonceptet öppnar torsdag den 26 oktober kl. 08.00 på Södra Deltavägen 3 i Backaplan, Göteborg. I september i år öppnade även JYSK i Holbæk i Danmark med den nya butiksinredningen.
”I Sverige är vi stolta över att få bygga upp butik nummer 2 av 2500 butiker runt om i världen med detta koncept. Vi får chans att presentera våra varor på ett nytt sätt och ser fram emot att få ta emot våra kunder i den nya butiken”, säger Louise Hagstein, Store Concept Manager JYSK AB
Mer utrymme för inspiration
En av de tydligaste ändringarna i den nya butiken är det ljusa trägolvet som ersätter den tidigare mörkblå mattan. Men hela butiken har fått en omfattande renovering – alltifrån belysning, väggfärger, skyltar och optimerad inventarier.
”Den nya strömlinjeformade inredningen ger oss bättre utrymme till att exempelvisinreda miljöer i möbelavdelningen. Det ger en mer inspirerande upplevelse, där kunden faktiskt kan se och prova möblerna i en mer efterliknad hemmamiljö – och förhoppningsvis få lust till att få med dem hem”, förklarar Carsten Nørgreen Weinkouff.
Under våren 2018 öppnar ytterligare 15-20 butiker i Danmark, Sverige och Polen med den nya butiksinredningen. Därefter bedömer JYSK när och hur konceptet kan utvidgas ännu mer.
Fakta
- JYSK’s nuvarande butikskoncept går tillbaka till 2001 och har kontinuerligt förbättrats.
- Under 2017 presenterar JYSK en helt nytänkt butiksupplevelse som kommer att bygga en bro mellan det kunderna upplever online, i kampanjtidningar och i de fysiska butikerna.
- Den nya inredningen presenterades först i Holbæk, Danmark den 15 september, därefter kommer den till JYSK’s butik i Backaplan, Göteborg i oktober, samt till Gdansk i Polen.