Jenni Lindström tillträder tjänsten som Nordic & Baltic Marketing Director för Canon Imaging Technologies & Communications
Hem NYHETER Jenni Lindström tillträder tjänsten som Nordic & Baltic Marketing Director för Canon Imaging Technologies & Communications

Jenni Lindström tillträder tjänsten som Nordic & Baltic Marketing Director för Canon Imaging Technologies & Communications

Publicerat av: Redaktionen

Jenni Lindström har utnämnts till Canons nya B2C marknadschef för den nordiska och baltiska regionen.

Jenni Lindström tillträder tjänsten som Nordic & Baltic Marketing Director för Canon Imaging Technologies & Communications 1

Jenni Lindström

Hon kommer att leda det lokala marknadsföringsteamet och fokusera på marknadsföringsutveckling för produkter, konsumenter och handel i de konsumentinriktade och professionella segmenten. Jenni är fast besluten att ytterligare utveckla Canons omdaning som varumärket som alltid sätter kunden i centrum.

”Den bekvämlighet som smartphones erbjuder har under senare år utmanat kameramarknaden. Kameramarknadens tillbakagång har varit tydlig, men samtidigt tas fler bilder än någonsin tidigare. Detta har tagit Canon till ett läge där vi måste skapa betydelse genom att verkligen förstå kundernas behov”, säger Jenni Lindström.

Jenni kommer ursprungligen från Finland och har en omfattande erfarenhet inom marknadsföring. Karriären startade på Eden Springs, där det handlade om att hitta nya digitala marknadsföringsmöjligheter på marknaden för kontorskaffe och vatten. 2015 började Jenni på Canon, då som Nordic Channel Marketing Team Leader.

Under 2017 tog karriären fart. Hon utsågs som en ”framtida ledare” av Canon Talent Review och fick delta i ett 1-årigt Leader Program, som en av 27 deltagare inom Canon EMEA. Samma år blev Jenni befordrad till Nordic Customer & Trade Marketing Manager. ”Jag gillar att tillsammans med mitt team hitta nya sätt att komma i kontakt med kunderna för att utveckla affärerna inom detaljhandeln. Bra exempel på detta är reklamutmärkelser som Wood pencil från D&AD och Bronze Lion från Cannes Lions, som under senare år har vunnits av det nordiska teamet tillsammans med vår kreativa byrå Uncle Grey.”

Jenni är i sin nya roll ansvarig för marknadsföringsutvecklingen inom den nordiska och baltiska bildhanteringsmarknaden. ”Canons stora möjlighet är enligt min mening att fortsätta bygga på sin ledande position och sitt starka varumärke inom bildbehandlingsteknik och innovation – samtidigt som den känslomässiga betydelsen av att ta bilder nu återupptäcks. Jag ser fram emot att vara med på den resan i Norden, och jag är stolt över att få representera de värden som kännetecknar Canons varumärke”, säger hon.

Relaterade Artiklar