Husqvarna investerar i digital butikslösning med hjälp av Visual Art
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR Husqvarna investerar i digital butikslösning tillsammans med Visual Art

Husqvarna investerar i digital butikslösning tillsammans med Visual Art

Publicerat av: Redaktionen

Husqvarna investerar i digitala butikslösningar för företagets alla återförsäljare.

Totalt rör det sig om tusentals butiker i världens alla hörn.

Tillsammans med Visual Art har de tagit fram en automatiserad shop-in-shop lösning som ger såväl säljare som köpare mervärde direkt i butik.

Avtalet mellan Husqvarna och Visual Art omfattar samtliga återförsäljare av Husqvarnas produkter över hela världen, men fokuseras mot nätverket i Europa som består av 4 700 återförsäljare. Lösningen är en så kallad shop-in-shop där Visual Art bygger en digital informationslösning som sedan helt kan uppdateras och styras automatiskt direkt av Husqvarna.

– Lösningen baseras till stor del på Husqvarnas befintliga webbplats, men anpassas utifrån återförsäljarens behovs och önskemål. Men framförallt innehåller det en hel del nyttig information som hjälper slutkunden att göra rätt val av produkt. Det här är lite av ett drömprojekt, inte bara på grund av omfattningen, utan även på grund av att innehållet verkligen ger mervärde till alla, säger Andreas Ström, Chief Revenue Officer på Visual Art.

– Vi har tittat på en ny, uppdaterad lösning att erbjuda våra återförsäljare och Visual Art kom fram som det självklara alternativet efter en upphandling. Här fyller vi inte bara lösningen med funktion, utan ser även ett heltäckande service och underhållsprogram som gör att varken vi eller våra återförsäljare behöver oroa oss för att tekniken ska fungera, säger Börje Nilsson, Global Shop Profiling Manager på Husqvarna.

Husqvarna investerar i digital butikslösning med hjälp av Visual ArtVisual Art levererar hårdvara och mjukvara till lösningen. Mjukvaran är Visual Arts egen lösning som gör det möjligt att styra hela innehållet från en central plats. På det sättet kan man också garantera att rätt kampanjer alltid kommer upp på rätt plats, men också att innehåll snabbt kan anpassas lokalt, exempelvis styrt av vädersituationen.

Husqvarna har 7 000 direkta återförsäljare i Europa och ytterligare nätverk över hela världen. I en första utrullning rör det sig om cirka 500 skärmar som byts ut eller uppdateras.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar