Sveriges historiska JA Hotel Karlskrona är det banbrytande hotellet i Skandinavien som nu väljer att koppla ihop Amadeus Property Management med Amadeus Integrated Booking Suite för att möjliggöra ett integrerat teknologiekosystem.
Med en omfattande historia som går tillbaka till slutet av 1700-talet öppnade JA Hotel Karlskrona i juni 2021 efter en större renovering och utbyggnad.
Samtidigt som hotellledningen förbättrade upplevelsen på fastigheten, tog även hotellledningen hänsyn till alla aspekter av gästens reseuplevelse.
Från shopping och bokning till på plats, ville JA Hotel Kalskrona säkerställa att varje blivande gästs behov effektivt kunde tillgodoses.
Tillsammans med Amadeus är JA Hotel Karlskrona det första hotellet i Skandinavien som implementerar en helt integrerad bokningsupplevelse för sina gäster, inklusive webbplatshantering, bokningsmotor, bokningssystem, fastighetsförvaltning och tjänster för gästhanteringen. Genom att utnyttja nyckelkomponenterna i Amadeus Hospitality Platform, inklusive Amadeus Integrated Booking Suite och Amadeus Property Management Advanced, kan hotellet lita på en leverantör för en effektiv och integrerad teknologisvit för att driva sin verksamhet.
”Vårt partnerskap med Amadeus hjälper till att stödja våra mål att öka gästbokningar och lönsamhet. Med fullständig anslutning mellan våra teknologisystem kan vi säkerställa att vårt hotell är synligt över kanaler där våra gäster bokar. Vi kan erbjuda kampanjer där det är lämpligt och fångar in nya gäster, säger Mikael Wennerström, General Manager, JA Hotel Karlskrona. ”Vi tror att denna heltäckande teknologilösning gör det möjligt för oss att leverera en idealisk bokningsupplevelse samtidigt som den hjälper till att behålla vår ledande position på marknaden.”
”Vi är glada över att kunna stödja JA Hotel Karlskrona i att möta deras teknologibehov. Idag behöver hotellägare alla tillgängliga verktyg för att differentiera sina hotellupplevelser. Den fullt uppkopplade bokningsprocessen kommer att göra det möjligt för hotellets gäster att inse att deras idealiska reseupplevelse börjar med det första klicket på deras bokning”, säger Jan Tissera, Head of International, Hospitality, Amadeus.