Grebban växte 65%, fortsätter satsa på headless med Centra

E-handelsbyrån Grebban fortsätter att växa snabbt. Under 2018 växte man med hela 65%, till ca 20M i omsättning.

Martin Jensen, VD på Centra

En stor del i detta är byråns fokus på headless-lösningar, där man nu även ingått partnerskap med e-handelsplattformen Centra.

– “Jag är väldigt stolt över 2018 där vi lyckades genomföra enormt stora förändringar i bolaget. Vi sade upp vår största kund, bytte kontor, satsade på ny teknik och dubblade personalstyrkan till att bli hela 25 medarbetare. Trots denna enorma förändringstakt lyckas vi växa så snabbt, vilket känns fantastiskt”, säger Anton Johansson, VD på Grebban.

En stor del i bolagets framgång är dess fokus på headless-plattformar. För ca 1,5 år sedan bestämde sig Grebban för att uteslutande bygga e-handelslösningar ”headless” och nu lanserar man som ett led i detta sitt partnerskap med headlessplattformen Centra.

– “Vi är glada över att gå ut med att vi är ny partner till Centra, vilket innebär att vi bygger e-handelslösningar- & arkitekturer på deras plattform. En av våra teser kring e-handelsmarknaden är att många varumärkesägare kommer vara de stora tillväxtraketerna de närmaste åren. Vi har letat en SaaS-baserad och headless e-handelsplattform anpassad för de här aktörerna som vi kan samarbeta med och hittade Centra, som både har hög kompetens om lifestyle brands och en fantastisk plattform”, säger Anton Johansson.

Grebban och Centra har redan vunnit flera gemensamma kunder och kommer tillsammans satsa på att arbeta med ambitiösa mode och lifestylevarumärken.

– “Grebban och Centra är en ‘match made in heaven’. Vi har båda extremt hög kompetens om mode- och livsstilsvarumärken, förståelse för hur teknik kan få ett varumärke att blomstra och insikt om Direct-to-consumer (D2C) skiftet som nu håller på att ske. Vår moderna och skalbara headless-plattform är helt anpassad för den här målgruppen och det är ett nöje att arbeta med en så tekniskt duktig byrå som Grebban kring hur den ihop med övriga arkitekturen får kundens affär att växa”, säger Martin Jensen, VD på Centra.