Modeföretaget Good American har valt att använda Zoom för sitt första virtuella casting-event
Hem E-HANDEL Good American har valt att använda Zoom för sitt första virtuella casting-event

Good American har valt att använda Zoom för sitt första virtuella casting-event

Publicerat av: Redaktionen

För första gången någonsin kommer det internationella modeföretaget Good American att hålla ett virtuellt casting-event.

Good American har inlett ett partnerskap med kommunikationsföretaget Zoom, vars plattform Zoom Events castingen kommer att genomföras på.

Nu blir det möjligt för alla kvinnliga modeller, oavsett var de befinner sig i världen, att delta i modeföretaget Good Americans öppna casting-event. I december 2022 kommer nämligen företaget att genomföra sitt första virtuella casting-event någonsin – via Zooms nätverksfunktion Zoom Events.

“Vi är stolta över att Zoom Events kommer att vara plattformen som Good Americans ska genomföra sitt allra första virtuella casting-event på. Eftersom vår ambition är att Zoom som kommunikationsplattform ska vara inkluderande och användarvänlig, så känns det vettigt på alla sätt att stödja ett virtuellt casting-event där kvinnor kan delta utan att begränsas av geografi,” säger Ole Mygind, försäljningschef för Zoom i Norden och Benelux.

Kvinnlig handlingskraft – oavsett geografi

Good American, som grundades 2016 av influencern Khloé Kardashian och affärskvinnan Emma Grede, är känt för sina kampanjer med kroppsacceptans och kvinnlig handlingskraft i fokus. Det välrenommerade modeföretagets inkluderingsfokus ligger i linje med Zooms ambition och förhållningssätt till kommunikation – att vara en inkluderande plattform som ger alla tillgång till snabb, säker och pålitlig kommunikation.

I och med samarbetet kan Good American nu använda Zooms plattform och de tillhörande användarvänliga funktionerna i Zoom Events för att skapa en helt ny form av casting, oavsett var i världen man befinner sig.

Ökande efterfrågan på Zoom Events

Under de senaste fem åren har Good American letat efter nya modeller från hela världen genom att genomföra fysiska, personliga och öppna casting-evenemang. Att i stället hålla casting-event virtuellt via Zoom innebär inte bara att fler kvinnor har möjlighet att delta, utan även att casting-domarna får mer tid att bedöma de enskilda deltagarna, då Zoom ombesörjer alla praktiska och tekniska aspekter kring arrangemanget.

Zoom har noterat att större företag i allt högre grad har börjat använda Zoom Events för att skapa roliga, engagerande och innovativa upplevelser för en virtuell publik. Nätbaserade evenemang ökar inte bara engagemanget bland deltagarna, utan gör det även enklare för värdarna att hantera och mäta effekten av det virtuella arrangemanget.

Modeföretaget Good American har valt att använda Zoom för sitt första virtuella casting-event

“Vi siktar på att hjälpa fler företag som Good American att vässa sina marknadsföringsstrategier och förbättra sina varumärkens rykte på nya marknader, genom att erbjuda sina kunder virtuella och hybrida upplevelser,” säger Ole Mygind.

Första gången Good American öppnar de virtuella dörrarna för sitt första casting-evenemang online blir i december 2022, då vinnarna som ska få presentera modeföretagets vårkollektion 2023 ska utses.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar