Gallerian lanserar nytt smart toalettkoncept som berättar hur du mår
Hem NYHETER Gallerian lanserar nytt smart toalettkoncept som berättar hur du mår

Gallerian lanserar nytt smart toalettkoncept som berättar hur du mår

Publicerat av: Redaktionen

Den 29:e maj öppnar ONE HUNDRED Restrooms upp i Gallerian – ett nytt smart toalettkoncept med fokus på hög servicegrad och personligt välbefinnande.

Gallerian lanserar nytt smart toalettkoncept som berättar hur du mår 2Det är nästa steg i det omfattande utvecklingsarbete som Gallerian genomför i stadsrummet Urban Escape med målet att skapa en modern handelsplats för möten och shopping mitt i Stockholm City. Samtidigt slår mobilskalsjätten iDeal of Sweden upp dörrarna till en helt ny butik.

– Det känns självklart att ta in ONE HUNDRED Restrooms som en del av Gallerians erbjudande för att leverera den bästa servicen i allt från utbud av butiker och restauranger till lokaler och toaletter. Det handlar om att ge en helhetsupplevelse som motsvarar vad som efterfrågas och förväntas av våra besökare framöver, säger Cecilia Åkesson, centrumchef för Gallerian.

Nederländska ONE HUNDRED Restrooms etablering i Gallerian är deras första satsning i Norden. Utöver fräscha toaletter erbjuds ett familjerum, en beauty- och groomingdel samt en automat för hygienprodukter som blöjor, tamponger och plåster. Dessutom finns en så kallad Self Check Station – en tjänst där du exempelvis kan kontrollera ditt blodtryck. Syftet är att få besökaren att stanna upp i vardagen och ta chansen att stämma av hur kroppen faktiskt mår.

– Vi ser att fler personer är mer hälsomedvetna samtidigt som de har allt mindre tid att lägga på sitt eget välbefinnande, därför vill vi erbjuda viktiga pauser i vardagen med innovativa tjänster inom hygien och hälsa. Vi tror på att ONE HUNDRED Restrooms är svaret på framtidens offentliga toaletter, säger Marielle Romeijn, grundare av ONE HUNDRED Restrooms.

ONE HUNDRED Restrooms blir därmed den första offentliga toaletten i Sverige med service- och välmåendefokus.

Tjänsten kommer att kosta 10 kr att besöka och är tillgängliga för alla.

En annan lansering som skett i Gallerian under våren är öppningen av mobilskalsjätten iDeal of Swedens andra fysiska butik. Varumärket har sin grund i e-handel och sociala medier, vilket gör öppningen av butiken precis vid Gallerians huvudingång till ett viktigt steg i deras fysiska expansion.

– Jag tror att vi som en modern handelsplats i ständig utvecklig aldrig riktigt kan säga att vi är helt klara med arbetet kring Gallerian. Vi vill självklart ständigt förbättra och förnya oss för att våra gäster ska känna att besök hos oss är värt deras engagemang, säger Cecilia Åkesson, centrumchef för Gallerian.

Relaterade Artiklar