Förenkla jobbet: Nu lanseras gratisappen Hilti Connect
Hem DETALJHANDEL Förenkla jobbet: Nu lanseras gratisappen Hilti Connect

Förenkla jobbet: Nu lanseras gratisappen Hilti Connect

Publicerat av: Redaktionen

Hilti har lanserat en ny användarvänlig mobilbaserad app som hjälper kunderna att få fram viktig information om sina verktyg såsom servicestatus, reparationshistorik och instruktionsvideos.

Förenkla jobbet: Nu lanseras gratisappen Hilti Connect 1

Hilti Connect ger direkt tillgång till verktygsinformation och håller dig uppdaterad om servicestatus och reparationshistorik.

Hilt Connect-appen är gratis och via en smartphone eller annan mobil enhet får användaren omedelbar tillgång till omfattande data om ett visst Hilti-verktyg. Detta är möjligt tack vare Near Field Comunication-tekniken (NBC), som innebär att varje verktyg får en egen tagg där all information samlas. Tekniken kommer att installeras på nya verktyg redan från fabriken.

Kunder kommer också att kunna utnyttja appen för sina nuvarande verktyg eftersom Hilti fortlöpande kommer att installera NFC-taggar under typskylten på alla Hilti-verktyg, batterier och laddare i samband med att de lämnas in för service.

Appen ger användaren direkt tillgång till information såsom verktygstyp, “Så här gör man”-video, garantiinformation och information om verktyget har köpts direkt eller via Fleet Management-service.

Appen visar också senaste datum för service eller reparation samt hur ofta verktyget varit inne på service/reparation och kostnader för detta. All denna information ger användaren ett bra underlag för framtida bedömning och beslut rörande verktyget.

Om verktyget behöver lämnas in för service eller reparation kan användaren utnyttja appen för att boka upphämtning och leverans vid en tidpunkt som passar användaren bäst.

Andra fördelar är att kunden kan spåra vissa Hilti-verktyg och se hur de använts. Till exempel kan ett företag spåra hur många infästningar som gjorts med nya Hilti DX 5 krutdriven bultpistol för att se till att verktyget blir rengjort och underhållet när det är dags.

Via Hilti Connect-appen får kunden också förslag på lämpliga tillbehör till varje verktyg samt tillhörande produkter, så att det går snabbt och enkelt att göra tilläggsbeställningar.

Hilti Connect-appen, som kan laddas ner gratis från Google Play eller App Store, är det senaste tillskottet i Hiltis utbud av verktygshanteringsprodukter som ingår i både ON!Track och Fleet Management. Samtliga produkter kan skräddarsys för att uppfylla behoven hos olika användargrupper och på så sätt bidra till högre effektivitet i företagens verksamhet.

Maria Hägg, Marknadschef på Hilti Sverige på säger: “Precis som med alla andra nya produkter och system från Hilti har vi en klar målsättning – att öka produktiviteten i våra kunders företag.”

Genom att erbjuda allt från “Så här gör du”-videor och spårning av direktinfästningsverktyg till bokning av service och reparationer bidrar Hilt Connect-appen till att kunderna kan utföra sina jobb så enkelt som möjligt och utan en massa krångel.

“För företagen innebär appen att man får bättre transparens över de verktyg man äger, så att man hela tiden kan utnyttja dem optimalt. Via våra tre viktigaste tjänster och möjligheten att köpa direkt med Hilti Tool Service eller sprida ut kostnaderna med Hilti Fleet Management hjälper vi varje företag att ha full kontroll på sina tillgångar”,fortsätter Maria Hägg.

Relaterade Artiklar