Q-handelsbolaget foodora har på mycket kort tid vuxit markant och strömmen av nya kunder och partners minskar inte.
Därför startade foodora en inhouse-byrå 2020 för att vässa partners digitala affär och varumärke.
Nu har foodora breddat sig ytterligare och är ett mediahus. Den senaste annonsören är Danske Bank, som genom foodora ska nå en ny publik.
Behovet av att maximera digitalt är högt runt om i hela Sverige. foodora är ett bolag som ständigt försöker innovera och att q-handelsbolaget nu är ett mediahus är en spännande utveckling. Genom bolagets nya annonslösning kan varumärken få ett nytt alternativ att nå ut.
foodora utvecklar hela tiden handelsplattform för att möta svenskarnas behov, plattformen är enorm och har en stor potential för nya affärer och utveckling.
– foodora är idag ett av Sveriges mest spännande bolag. Vi växer både på bredden och tvären och på kort tid utmanar vi flera olika aktörer. Att vara snabbfotade innebär att innovation även behöver hålla samma fart, det kan vi nu hjälpa andra bolag genom nya kommunikationskanaler, säger Jens Högberg, Growth Director foodora Sverige.
– Man måste våga testa nya kanaler om man som vi vill växa och det vill Danske Bank. Många som väljer oss har en aktiv urban livsstil. För att nå dem så måste vi utforska nya kanaler som exempelvis foodora, säger Anna Erman Ojde, kommunikationsdirektör Danske Bank Sverige.