foodora siktar på att bli Sveriges populäraste q-handelsplats för blommor
Hem E-HANDEL foodora siktar på att bli Sveriges populäraste q-handelsplats för blommor

foodora siktar på att bli Sveriges populäraste q-handelsplats för blommor

Publicerat av: Redaktionen

Blomsterkedjan Bunchery ansluter sig till foodoras q-handelsplattform och därmed blir deras butiker i Göteborg och Stockholm en del av tredje generationens digitala handel, snabba hemleveranser till kund inom 30 minuter.

foodora siktar på att bli Sveriges populäraste q-handelsplats för blommor

Bunchery är kedjan som bygger sitt koncept på enkelhet och rakhet. Blomsorterna säljs i bunt och inte styckvis, något som återspeglas i namnet Bunchery.

Nu har bolaget valt att accelerera den digitala hemförsäljningen genom foodora.

foodoras lanserade q-handel i maj förra året, något som har tagit emot av öppna armar från från en rad aktörer inom retail. Hemleverans av dagligvaror och restaurangmat är något som svenskarna fått ett ökat behov av.

Q-handelsbolaget började med det svåraste inom hemleverans, nämligen leverera varm mat snabbt hem till människor. Bolaget har byggt upp en solid infrastruktur som sträcker sig över hela Sverige och möjligheterna med vad som kan levereras i de rosa ryggsäckarna eller på sikt via foodoras q-handelsrobot Doora är oändliga.

– Det känns verkligen spännande att Bunchery vill vara med på vår resa in i morgondagens digitala handel. Jag är helt övertygad om att blommor med snabb hemleverans är ett segment som kommer växa. Bunchery är ett välkommet bidrag in i vår palett av butiker som finns på plattformen, säger Hans Skruvfors, koncernchef och vd foodora Sverige.

– Vi tror att genom att ansluta oss till foodoras handelsplats, kommer vi vässa vår digitala affär ytterligare och ser fram emot att öppna upp ytterligare en försäljningskanal. Vi ser likt foodora att människor vill ha snabbare hemleveranser av blommor säger Linda Andrée Westerberg, en av grundarna av Bunchery.

Relaterade Artiklar