Filippa K blir globalt, digitalt modevarumärke genom Episervers molnplattform för webb och e-handel
Hem E-HANDEL Filippa K blir globalt, digitalt modevarumärke genom Episervers molnplattform för webb och e-handel

Filippa K blir globalt, digitalt modevarumärke genom Episervers molnplattform för webb och e-handel

Publicerat av: Redaktionen

Filippa K har sedan starten i Sverige 1993 vuxit till ett internationellt uppmärksammat varumärke med mål att ge ett globalt perspektiv på medveten konsumtion.

Filippa K blir globalt, digitalt modevarumärke genom Episervers molnplattform för webb och e-handel 2Att en stor del av verksamheten idag drivs med digitala förtecken är närmast en självklarhet. Företaget har redan många års erfarenhet från e-handel och av att utveckla egna lösningar. Det har byggt kompetens som varit central för att ställa rätt krav på den nya sajten.

– Vår e-handel har ökat mycket snabbt och vi behövde en ny plattform både för att möta den förväntade tillväxten framåt och för att stödja vår varumärkesstrategi och affärsmål. Med Episerver Commerce och Avensias ramverk får vi den bästa lösningen som finns på marknaden idag.

–  Vi är väldigt nöjda med både med resultatet och det goda samarbetet med våra partners, säger Mikael Björklund, Chief Customer Officer på Filippa K.

Fokus i utvecklingen av de nya sajten har legat på att erbjuda en personaliserad upplevelse där produkterna lyfts fram med individuella rekommendationer. Här finns också ett omnikanal-perspektiv där Filippa K vill minska det upplevda avståndet till den fysiska butiken. En annan tydlig skillnad för besökarna är att den nya sajten är optimerad för prestanda, den laddar och agerar mycket snabbt.Betalning kan göras i sex valutor och Filippa K levererar nu till 70 länder.

Bland besökare och kunder hos Filippa K är mobilanvändningen extremt hög. Detta var ett tungt skäl till att välja en lösning med Progressive Web App – det vill säga att sajten kan erbjuda en modern användarupplevelse via webbläsaren med funktioner som motsvarar en mobilapp.

– Filippa K är ett gott exempel på de mycket höga krav som våra kunder ställer på sin digitala närvaro och att detta talar för Episervers Digital Experience Cloud. Att ett retailföretag som redan gjort en lång digital resa väljer vår plattform för att bygga för framtiden ser vi som ett tydligt styrkebevis, säger Mårten Bokedal, Senior Manager Marketing på Episerver.

Relaterade Artiklar