Exklusiv visning av nya Gallerian

Utvecklingen av Stockholms mest ikoniska handelsplats går in i sin slutfas och i morgon, den 15 november, öppnar ett flertal nya koncept i Gallerian.

– I utvecklingen av Gallerian lägger vi fokus på att skapa en plats fylld av liv och kontraster. Vi kommer ha en bredare mix av inspirerande aktörer för både vardag och fest, för både handel och umgänge. Att Nordic Tech House har valt Gallerian som bas för handel och kontor är ett tecken på att vi lyckats, säger Henriette Johansson marknadsområdeschef på AMF Fastigheter.

En rad intressanta butikskoncept, restauranger och servicetjänster kommer att flytta in i Gallerian under slutet av året och 2019. Bland annat KICKS som smygöppnar delar av sin 1500 kvadratmeter stora flagshipbutik och startupfabriken Nordic Tech House.

– På Nordic Tech House hjälper vi entreprenörer att gå från idé till ett välmående bolag. Detta gör vi genom att lägga stort fokus på digital tillväxt. För att lyckas med det är det viktigt att vi är på en plats där vi i realtid kan testa och utveckla idéer tillsammans med konsumenterna. Vi är vana att arbete enligt denna metodik i den digitala miljön. Med Gallerian kan vi överföra samma tankesätt till den fysiska detaljhandeln, säger Viktor Lundqvist, VD och medgrundare av Nordic Tech House.

Den 15 november välkomnar Gallerian flera nyheter; Daniel Wellington, Brothers, KICKS, Guldfynd, Sthlm Hair & Barber, Polarn O. Pyret, Subway, Glitter, Telenor, Stjärnurmakarna samt restaurangerna The Fishery och The Farm Family.

I samband med lanseringen utlovas fina erbjudanden.

Lagom till julhandeln i december öppnar ytterligare butiker. Inom kort tillkännages en stor internationell aktör som nyligen tecknat avtal för en flagshipbutik i Gallerian, med premiumläge mot Hamngatan och Regeringsgatan.