Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Purpose Driven Commerce – årets tema på D-Congress 2020!

mars 5

I en handel som styrs allt mer av konsumenterna blir värderingar som rör miljö, människor och samhälle språngbrädor för mer försäljning.

Värderingsdrivna varumärken växer dubbelt så snabbt som sina konkurrenter och på D-Congress den 5 mars i Göteborg uppmärksammar vi några av de mest framgångsrika.

Värderingsdriven handel på frammarsch!

Förväntningarna och kraven på att varumärken ska vara värderingsdrivna kommer från omvärlden och gör sig allt mer gällande. Konsumenter vill köpa produkter från företag som delar deras värderingar och som gör världen bättre, anställda vill jobba för dessa företag och investerare vill investera i dem.

Men det handlar inte enbart om att skapa ett starkt varumärke – det handlar om försäljning.

Värderingsdrivna varumärken växer dubbelt så snabbt som sina konkurrenter (Kantar Report 2020). Hela 33 procent av konsumenterna väljer redan idag att köpa mer hållbara produkter och 21 procent menar på att de vill göra det i framtiden (Unilever Sustainable Brands Summary).

På D-Congress den 5 mars i Göteborg uppehåller vi oss kring några av de bästa.

 

 

 

Detaljer

Datum:
mars 5
Evenemang Kategori:
Evenemang Taggar:
,