Hem NYHETER Etraveli i miljonavtal med IP-Only – får molnbaserat kontaktcenter över hela koncernen

Etraveli i miljonavtal med IP-Only – får molnbaserat kontaktcenter över hela koncernen

Publicerat av: Redaktionen

Onlineresebyrån Etraveli utökar samarbetet med IP-Only och sätter upp ett molnbaserat kontaktcenter. Avtalet sträcker sig fram till 2024.

Etraveli i miljonavtal med IP-Only – får molnbaserat kontaktcenter över hela koncernen 2

Mikael Örtelind, CTO på Etraveli

Därmed får Etraveli, med varumärken som Flygresor.se, Seat24 och Supersaver, en och samma lösning över hela koncernen – något som tidigare har saknats. Det kommer bland annat underlätta kundkontakten framöver och leda till större möjligheter att skala upp kapacitet vid behov.

– Vi är aktiva i närmare 80 länder och har tidigare förvärvat bolag i flera olika regioner som har haft olika systemlösningar. Det har visserligen varit kompetenta lösningar, men att vi konsoliderar till ett gemensamt integrerat system kommer öka effektiviteten och ge oss förutsättningar att ge ännu bättre support till våra kunder, säger Mikael Örtelind, CTO på Etraveli.

Den tekniska lösningen är Genesys Purecloud, en implementation som Mikael Örtelind förklarar har tagit ovanligt kort tid att komma igång med. I normala fall tar det upp till sex månader att bli startklar med den här typen av storskaliga lösningar men redan efter två månader har man installerat närmare 200 kundtjänstmedarbetare. När allt är klart ska totalt 500 kundtjänstmedarbetare vara på plats.

Etraveli i miljonavtal med IP-Only – får molnbaserat kontaktcenter över hela koncernen 3

Regina Donato Dahlström, vd på IP-Only

Etraveli har sedan tidigare samarbetat med IP-Only på flertalet områden.

– Vi känner oss absolut väldigt trygga med IP-Only. Ytterligare en fördel med ett utökat samarbete är att vi får möjlighet till support på samtliga delar av vår it-infrastruktur, oavsett vad det gäller.

Regina Donato Dahlström, vd på IP-Only kommenterar:

– Etraveli är ett oerhört spännande och piggt företag med några av resebranschens mest välkända varumärken. Att vi numera samarbetar över ännu fler områden och får vara en del av en så här viktig implementering är både hedrande och inte minst väldigt roligt, säger Regina Donato Dahlström.

Relaterade Artiklar