Hem NYHETER Esprit väljer Salesforce för att utveckla sin digitala strategi gentemot återförsäljare och konsumenter

Esprit väljer Salesforce för att utveckla sin digitala strategi gentemot återförsäljare och konsumenter

Publicerat av: Redaktionen

Det internationella modemärket skapar uppkopplade, intelligenta och personliga shoppingupplevelser drivna av Salesforce.

Esprit väljer Salesforce för att utveckla sin digitala strategi gentemot återförsäljare och konsumenter 3Salesforce, globalt ledande företag inom CRM, kan idag berätta att det internationella modemärket Esprit har valt Salesforce för att förbättra sin digitala strategi gentemot återförsäljare och konsumenter. Företaget lägger nu sin e-handel och marknadsföring på en enda plattform för att göra shopping till uppkopplade, intelligenta och personliga upplevelser.

“Mer än 27 procent av våra intäkter kommer idag från den digitala handeln. Genom partnerskapet med Salesforce kan vi nu utveckla dessa viktiga kanaler ännu mer och bjuda på nya upplevelser för våra kunder,” säger Leif Erichson, Chief Digital & Operations Officer på Esprit. “Salesforces marknadsledande teknik och inriktning på att fokusera på kunden passar vår strategi perfekt och kommer att positionera Esprit bättre när det gäller att tillgodose våra kunders behov i den digitala eran.”

Esprit använder Salesforce Commerce Cloud, Marketing Cloud och Einstein för att utveckla e-handel som styrs av artificiell intelligens (AI). Produkterna når marknaden sömlöst genom mobiler, sociala medier, webb etc. Både återförsäljare och konsumenter kan åtnjuta smartare, mer individanpassade shoppingupplevelser i många kanaler, med prediktiva produktrekommendationer och erbjudanden, skräddarsydda efter individuella behov. Därtill får detaljhandlare den B2B-typiska funktionalitet de behöver för att göra större och mer komplexa inköp – till exempel beställning av varor till flera butiker under en hel säsong med leveranser vid olika tidpunkter till olika platser.

“Återförsäljare och konsumenter har olika inköpsbehov, men strävar alla i slutändan efter bekvämlighet”, säger Joachim Schreiner, SVP och GM, Salesforce Tyskland. “Med Salesforce kommer Esprit att erbjuda just det – en digital upplevelse som tillgodoser de specifika behoven hos varje kund runtom i världen och som genom AI blir smartare över tid. På så sätt kan Esprit bygga ett mer personligt kundengagemang i större skala.”

För att påskynda sin digitala omvandling har Esprit använt Salesforce Success Cloud-rådgivningstjänster. Success Clouds team av experter kommer fortsätta att arbeta nära Esprit med företagets digitala strategi och implementering för att nå resultat snabbare.

Relaterade Artiklar