Homeroom är Ellos Groups nya e-handelsplats med ett av Nordens största erbjudanden inom möbler, belysning och utemöbler.
Homeroom.se lanserades nyligen på alla nordiska marknader, efter en tidigare premiärlansering på den svenska marknaden.
Ellos Group har under de senaste åren vuxit kraftigt inom heminredning genom sina e-handelsplatser Ellos och Jotex. Nu gör företaget ytterligare en storsatsning. Homeroom kompletterar Ellos och Jotex högt efterfrågade erbjudanden genom en e-handelsplats med ett mycket brett erbjudande för hemmet.
”Genom vår nya e-handelsplats kommer vi att bredda hemerbjudandet till våra kunder i hela Norden. Homeroom har ett stort utbud av prisvärd heminredning och säljer både egna och externa varumärken. Det är ett bra komplement till våra befintliga e-handelsplatser som vi satsar stort på under 2019”, säger Hans Ohlsson, CEO för Ellos Group.
Homeroom samlar ett mycket brett utbud av möbler och heminredning på ett och samma ställe. Målsättningen är att göra det enkelt för kunderna att handla heminredning online.
”Homeroom erbjuder det mesta inom hem och inredning med över 15 000 heminredningsprodukter till bra priser. Oavsett om man vill inreda i lantlig stil, industriell stil eller med den stora sammetstrenden som råder nu, hittar man det hos Homeroom. Allt säljs med flexibel hemleverans oavsett storlek och vikt för att göra det så smidigt som möjligt för kunderna”, säger Annika Mårtensson, VD för Homeroom.
Homeroom bygger på Ellos Groups plattform för e-handelsplatser, som lanserades i början av 2018. Plattformen kan snabbt, flexibelt och effektivt vidareutvecklas för samtliga varumärken och länder. Den kan också tas i bruk för att skapa en helt ny e-handelsplats, vid exempelvis förvärv eller lansering av nya varumärken. Ellos Group har därmed skapat ett skalbart koncept som bidrar till att bolaget kan ligga i framkant i den snabba mobila och tekniska utvecklingen.