Eivy clothing nylanserar med Vendre

Årebaserade underställsmärket Eivy nylanserar sin e-handel och skalar upp sin internationella försäljning ihop med Vendre e-commerce.

Ville skapa en multiFUNktionell produkt

Anna, som själv är snowboardåkare och designer, startade Eivy 2009 efter ett behov hon stötte på under en snowboardsäsong i alperna. ”Jag ville kunna packa lätt och behövde ett multiFUNktionellt plagg som fungerade i alla situationer jag befann mig i”, säger Anna. Det blev underställ med integrerad neckwarmer i djärva print som passade lika bra i backen som på after skin och till vardags. ”Fashion and Function är min grej”, flikar Anna in.

”Knappt några manliga inköpare i street-/skate-/snowbranschen fattade grejen när jag visade upp mitt första underställ i leopardmönster, de tänkte typ va, Tant Raffa!? Själv tänkte jag att sågalen kan jag väl ändå inte va, om jag känner detta behov borde det ju finnas andra tjejer där ute som känner detsamma!” Nog hade hon rätt för idag använder tjejer över hela världen Eivy’s multiFUNktionella underställ på berg och äventyr.

Tydlig målgrupp

Våra kunder är som vi, ”the #unboredonboard ones” De har en punkig attityd och identifierar sig inte med traditionella roller i samhället. Det är viktigare för dem att ha kul; åka bräda, skidor, resa och hitta sin egen väg. Helt enkelt att vara Unbored Onboard, vilket vi inspirerar till i våra sociala medier säger Johanna Krook, Social Media Manager på Eivy.

”Vi kallar våra följare våra tjejer; de är våra vänner och otroliga ambassadörer för varumärket. Vi känner daglig tacksamhet till att de delar vår livsstil och visar världen att mainstream är boring” säger Anna.

#unboredonboard

Eivy skapar rätt feeling för sina kunder genom sitt fokus på stora bilder i rätt miljö där man inspireras att dela deras livsstil. Produktmodellerna är snowboard-/skidåkare och tjejerna de visar upp under #unboredonboard på hemsidan delar Eivy’s vision om en alternativ livsstil.

Worldwide sales

Eivys underställ bärs redan på berg och äventyr över hela världen och nu skalar de upp sin internationella försäljning tillsammans med Vendre med fokus på Norge, Finland och Kanada.

“Vi ser dessa marknader som mycket intressanta, då klimatet och kundgruppen är väldigt lik den vi har här i Sverige. Vi har redan försäljning och samarbete med influencers på dessa marknader och vår nya e-handel gör det lättare för oss att anpassa oss per marknad och skala upp vår försäljning internationellt samtidigt som vi fortsätter sprida vår vision” säger Martin Fredriksson Vister, delägare och tillika gift med Anna.