Plattformen Rule gör det enkelt och effektivt att använda digitala verktyg för att driva engagemang.
Nu går de in i nästa steg för smart digital kommunikation, genom att anpassa mejl- och SMS-utskick för att göra dem relevanta och personliga. Konceptet har gjort att flera av de stora e-handlarna anslutit sig till tjänsten, och tillväxten har rusat under pandemin. Bland företagets kunder märks bland annat Parfym, Ideal of Sweden och Autoexperten.
– Vi skapar ett system som kommunicerar utifrån människans villkor, där man kan bli mer personlig och relevant med sina kunder och mottagare. Vi har också fokuserat på att skapa ett enkelt system. Många system som finns idag är bra, men när det kommer till sin spets kommer man aldrig igång för att det är svårt att förstå. Vi ser en stor fördel och potential i att vara snabba och agila, något som blivit tydligt i vår tillväxt under pandemin, säger Sam Jahanfar, vd för Rule Communication.
Många företag har valt att använda sig av mejl- och SMS-utskick för att nå sina kunder med information och erbjudanden. Rule har tagit det ett steg längre genom att fokusera på automatisering och hyper-personalisering. Med det menas att man med komplex teknik undersöker kunddata och fullt ut utnyttjar potentialen i utvecklad teknik och integrerade plattformar. Hyper-personalisering tar hänsyn till beteende- och realtidsdata, som hur vi navigerar på en hemsida och engagemangsdata för att tolka kundens intentioner. Detta resulterar i kommunikation som blir ännu mer anpassad till sammanhang och kontext, samt mer verklighetstrogen. Som till exempel funktionen “Journey Builder”, en nyhet för plattformen som bygger på en teknik som möjliggör hyperanpassade budskap på färre mejlutskick.
– Journey Builder är en nyhet för marknaden. Allt började med att vi hade sett ett företag skicka ut 26 mejl under en och samma vecka till en och samma mottagare. Det var välkomstmejl, kvitto, information om att man glömt vara i kassa med mera. Det var inget fel på innehållet, utan frekvensen. Man kan jämföra med att om man ska ringa upp en kund, då nämner man alla tre saker man vill säga i ett och samma samtal, du ringer inte upp tre olika samtal efter varandra. Vår tjänst möjliggör en mer relevant och personlig kommunikation med kundupplevelsen helt i fokus, säger Sam Jahanfar.
Rule är en scale-up som går framåt. För 2021 hade företaget som mål att se en ökning i tillväxt med 50 procent och har under det första kvartalet växt med 50 procent. Rule erbjuder fler funktioner som tilltalar e-handlare, till exempel att leverera personaliserade produktupplevelser och ge kunderna en enhetlig kundvy där alla kanal- och försäljningsplatser är samspelta.