DIOR lanserar WhatsApp-kampanj med influencern Jisoo
Hem APPAR DIOR Beauty lanserar WhatsApp-kampanj med influencern Jisoo

DIOR Beauty lanserar WhatsApp-kampanj med influencern Jisoo

Publicerat av: Redaktionen

Första gången ett lyxvarumärke använder WhatApp för att förse Instagram-community med exklusivt och personanpassat innehåll, tack vare tekniksamarbete med Infobip.

Franska lyxvarumärket DIOR Beauty har lanserat en kampanj med varumärkesambassadören och modeikonen @Jisoo, som kommer att ge @diorbeauty:s 9.6 miljoner följare på Instagram tillgång till fyra dagar med exklusivt innehåll och konversationer över WhatsApp med den sydkoreanska stjärnan som en del av lanseringen av nya läppstiftet Dior Addict.

Dior har samarbetat med den globala kommunikationsplattformen Infobip för att sjösätta den innovativa omnikanals-upplevelsen – första gången ett varumärke använder WhatsApp för att driva konversationer med en varumärkesambassadör.

Användare bjuds in till upplevelsen via Stories på @diorbeauty:s Instagram där Jisoo uppmanar följarna till att gå med i hennes exklusiva WhatsApp-grupp. Därifrån skickas de vidare till en landningssida för att få möjlighet att interagera med Jisoos chatbott på WhatsApp inför lanseringen av nya Dior Addict-läppstiftet. Där kan de välja vilken typ av innehåll de vill ta del av, från exklusiva videos till unika inblickar bakom kulisserna från Jisoos vardag som Dior-ambassadör.

DIOR lanserar WhatsApp-kampanj med influencern Jisoo

Från WhatsApp kan följarna även få exklusiva länkar till att köpa Dior Addict-läppstiftet och få tillgång till ett skräddarsytt Instagram-filter.
  • Den här kampanjen förflyttar  gränserna för hur lyxvarumärken behöver samarbeta med teknikföretag för att leverera innovativa upplevelser över alla de kanaler där våra kunder finns. Genom att använda WhatsApp kunde vi tänka utanför boxen i förhållande till hur vi engagerar våra hängivna följare på Instagram och ge dem möjligheten att chatta med Jisoo som en vän och ge dem makten att bestämma över vilket innehåll de vill ta del av, säger Arthur Poulain, Digital Innovation & Strategic Planning Manager på DIOR.

Kampanjen hanteras genom Infobips WhatsApp Business-lösning, vilken ger Dior möjligheten att bygga automatiserade konversationer och skräddarsydda kundresor med hjälp av chatbottar. Kanalen gör det också möjligt att inkludera bilder, videos, filer, webblänkar, ljudfiler och knappar för att bygga en levande upplevelse och hålla konsumenterna engagerade.

  • Vår roll är att hjälpa företag utveckla ur de använder sin kommunikation för att väcka varumärkets berättelser till liv. Det här samarbetet med DIOR Beauty är ett fantastiskt exempel på hur kanaler som WhatsApp kan göra just det. Det har varit en av de mest spännande kampanjer som vi någonsin arbetat med och vi hoppas att det kan inspirera andra varumärken till att också ta nästa steg i deras digitala engagemang, säger Adrian Benic, Cheif Product Officer på Infobip.

Relaterade Artiklar