Bromma Blocks i Stockholm och Burlöv Center i Malmö tar nu sin digitala satsning till nästa nivå genom att införa ett digitalt presentkortsystme.
Denna förändring är ett steg i riktningen mot en smidigare och mer värdeskapade shoppingupplevelse för besökarna.
Bromma Blocks möter efterfrågan: Efter att vi i några år inte har haft ett presentkort på Bromma Blocks så har vi nu valt att implementera ett digitalt presentkort.
Att det blev just ett digitalt presentkort föll sig ganska naturligt. Det är betydligt billigare att implementera men framförallt så är det digitala mycket smidigare. Det finns i mobilen så fler löser in det, vi kan jobba mer aktivt med påminnelser och våra hyresgäster kan öka värdet på presentkorten genom att publicera erbjudanden som kopplas till presentkorten. Det ger våra besökare större värde och det är väldigt viktigt för oss. Säger Pi Johannsson, centrumchef på Bromma Blocks
Burlöv Center välkomnar den digitala framtiden: Burlöv Center har också anammat det digitala presentkortet. Malin Eriksson, marknadschef på Burlöv Center: ”Valet att implementera ett digitalt presentkort känns mycket positivt och stärker vår digitala satsning. Det digitala presentkortet är smidigt och tillgängligt i mobilen, vilket kommer att göra det enklare för våra besökare att använda det. Det innebär att Burlöv Centers presentkort ger tillbaka mer till våra kunder.”
De viktigaste fördelarna med digitala presentkort inkluderar:
Flexibilitet: De digitala presentkorten gör det enkelt för kunderna att köpa, spara och använda sina presentkort digitalt. Detta minskar risken för förlust och ökar användarnas bekvämlighet.
Priseffektivitet: Implementeringen av digitala presentkort är mer kostnadseffektiv jämfört med fysiska alternativ, med lägre startkostnader och tydligare prismodeller.
Mervärde för kunderna: Möjligheten för hyresgästerna att koppla erbjudanden till presentkorten ger en ökad kundtillströmning och ökat värde för presentkorten.
Björn Bjärbo VD på Cityplay by Goloyal. ”Lanseringen av de digitala presentkorten i Burlöv Center och på Bromma Blocks markerar starten för vår utrullning av vårt digitala presentkortssystem för köpcentrum. Vi vet att det finns ett stort intresse för köpcentrum att kunna erbjuda sina kunder en digital lösning. Vi tror också att de digitala presentkortet kan användas som ett komplement till de fysiska presentkorten, inte minst för att hantera större beställningarna från tex företag som köper presentkort som julgåva till sina anställda”
De digitala presentkorten lanseras under hösten, i god tid innan julhandeln kommer igång.