Hem NYHETER Deltagare från Lidl, Retail House och Too Good To Go kompletterar talarlistan på Sustainability in Retail Forum

Deltagare från Lidl, Retail House och Too Good To Go kompletterar talarlistan på Sustainability in Retail Forum

Publicerat av: Redaktionen

Nya talare från Lidl (Gabriella Goldman), Retail House (Martin Moström) och Too Good To Go (Heidi Boye) utgör de sista att bekräfta sitt deltagande till det imponerande seminarieprogrammet vid nästa månads öppnande av Sustainability in Retail Forum i Malmö.

Deltagare från Lidl, Retail House och Too Good To Go kompletterar talarlistan på Sustainability in Retail Forum 3Evenemanget som äger rum den 13 november 2019 på MalmöMässan, arrangeras tillsammans med de prisbelönade branschmässorna Nordic Organic Food Fair och Eco Life Scandinavia.

Sustainability in Retail Forum har skapats för att hjälpa ledande befattningshavare inom detaljhandeln från hela Norden att möta de ständigt föränderliga utmaningarna i fråga om hållbarhet. Konferensen kommer att föra samman kunskapsledare och experter för att ge viktiga insikter i en mängd hållbarhetsfrågor inom detaljhandeln.

En av de senast bekräftade talarna är Gabriella Goldman, CMO & COO på Lidl Sweden, som kommer att dela med sig av sina erfarenheter när det gäller att ompositionera ett varumärke som hållbart i hennes föredrag “Moving a brand” (15.20).

Hon kommer även att delta i forumets “Final thoughts”-panel (16.20) för en summering av dagens diskussioner, tillsammans med Jesper Frederiksen (COOP Danmark) och Johan Cejie (Moreganic Sourcing AB).

En till talare som också bekräftat sitt deltagande är Martin Moström, CEO på Retail House. Han talar utifrån sin expertis – som han erhållit under de 20 år han arbetat på högsta chefsnivå i Norden – i panelen “What seems to work? What does not?” (12.00), vid sidan av Jesper Frederiksen (COOP Danmark) och Johannes Cullberg (Paradiset).

Heidi Boyle, Danmarkschef på Too Good To Go, kommer att framträda i “Building partnerships to reduce food waste in retail” (13.50). Hon kommer också att göra Anna-Kajsa Lidell (Food For Progress) och Hanne Söndergaard (Arla) sällskap i en paneldebatt om hur producenters kommunikationsstrategier skiljer sig från återförsäljares (14.05).

Dessa talare deltar tillsammans med ledande experter inom nordisk detaljhandel och nordiska varumärken, tillsammans med några av Europas mest kända hållbarhetsstrateger – som exempelvis talare från Sustainable Brand Index,Futerra Sweden, Kesko K Group, Food for Progress, Marine Stewardship Council, Organic Denmark, Miltton Purpose och Miljömärkning Sverige AB.

Relaterade Artiklar