Hem NYHETER Clas Ohlson gör Hämta i butik ännu smidigare – nu endast 30 minuter från beställning till leverans

Clas Ohlson gör Hämta i butik ännu smidigare – nu endast 30 minuter från beställning till leverans

Publicerat av: Redaktionen

Inför årets viktigaste shoppingperiod uppgraderar Clas Ohlson leveransalternativet Hämta i butik.

Clas Ohlson gör Hämta i butik ännu smidigare – nu endast 30 minuter från beställning till leverans 2

Clas Ohlson

Från och med idag kommer det endast ta 30 minuter från beställning online till dess att kunden kan hämta varan i butik. Tjänsten är tillgänglig i samtliga Clas Ohlsons butiker i Sverige, Norge och Finland.

– I tider av social distansering handlar det om att våga tänka annorlunda och hitta nya sätt att erbjuda kunden trygghet och flexibilitet. Vi har lanserat flera nya alternativ för kunderna att handla och ta emot sina varor från oss de senaste åren och erbjuder nu en unik kombination av butiker, e-handel på egen och andras plattformar med ett flertal flexibla leveransalternativ. Jag är väldigt glad att vi nu förbättrar samspelet mellan vår e-handel och vårt butiksnät ytterligare med ännu snabbare leveranser, säger Stine Trygg-Hauger, Chief Commercial Officer på Clas Ohlson.

Hämta i butik har blivit ett av Clas Ohlsons mest populära leveransalternativ för e-handelsbeställningar. Tjänsten innebär att kunder gör sin beställning online och sedan hämtar sina varor i någon av Clas Ohlsons butiker. Under våren lanserades dessutom möjligheten för kunder som inte vill eller kan besöka butikslokalen att få beställningen levererad utanför butiken.

– Våra butiker är en viktig konkurrensfördel. Butikerna är en mötesplats där vi på ett mer personligt sätt får träffa våra kunder och förstå deras behov. Dessutom fungerar butikerna som logistikhubbar för vår onlineaffär och med 30 minuters leveranstid ökar vi bekvämligheten ytterligare. När kunden kommer hit för att hämta sitt paket kan de också få råd från våra kompetenta medarbetare, returnera produkter eller kanske hyra verktyg till nästa hemmaprojekt, säger Peder Apelgren, Chief Digital Officer på Clas Ohlson.

Relaterade Artiklar