Cellbes väljer Avardas betallösning på nio marknader
Hem BETALLÖSNINGAR Cellbes väljer Avardas betallösning i nio länder

Cellbes väljer Avardas betallösning i nio länder

Publicerat av: Redaktionen

Avarda och Cellbes har inlett ett avtal för implementering av betallösningen Avarda Checkout för Cellbes e-handel i nio länder.

Lösningen förväntas ge ökad konvertering och samtidigt värna om Cellbes varumärke hela vägen till slutkonsument.

Cellbes blir också den första stora kunden som använder Ingrids leveransväljare som numera är integrerad i Avarda Checkout.

Cellbes är en av norra Europas ledande distans/e-handelskoncerner. Koncernen omsätter ca 800 MSEK, har 200 anställda i Sverige och försäljningen domineras av mode via e-handel. Samarbetet med Avarda innebär att Cellbes integrerar Avarda Checkout samt marknadsföringsplattform för att skapa en smidig köpresa med Cellbes varumärke i fokus genom hela kundresan. Lösningen innebär att Cellbes får ökad kontroll och därmed fler möjligheter att interagera med sina kunder.

– Vi har lanserat vår nya site på Jetshops plattform och vi är övertygade om att Avardas Checkout kommer bidra till ökad konvertering. Vi har arbetat nära Avarda för att skapa en smidig köp- och kundresa med kontroll på hela efterköpsflödet. Vi vill att Cellbes varumärke ska vara i centrum och kunna nyttja alla kontaktytor med kunden för att bygga lojalitet, säger Cellbes VD Charlotte Nordén.

Cellbes väljer Avardas betallösning på nio marknader– Avarda är lyhörda och flexibla och har anpassat tjänsten för att passa just våra kunders behov. Kundresan ska starta och sluta i Cellbes kanaler och det ska vara en schysst kundprocess. Därför gillar vi också att Avarda har 30 dagars faktura som är en stor fördel för de kunder som behöver returnera en vara, något de var först med på marknaden, fortsätter Charlotte Nordén.

Avarda har fått ett allt starkare fäste bland nordiska modehandlare via nya samarbeten med bland annat Boozt, Booztlet, Wakakuu, Bubbleroom och Cellbes.

Handlare ser fördelarna med Avardas betalnings- och marknadsföringsplattform, med en integrerad lösning för fraktväljare från leverantören Ingrid och möjlighet till en effektiv lösning för returoptimering, Avarda Return Optimizer (ARO).

– Vi är stolta över att Cellbes gett oss förtroendet att bidra till att skapa en smidig köp- och kundresa. Tillsammans har vi haft stort fokus på att skapa ett anpassat efterköpsflöde där Cellbes ser nyttan i att inte ge bort dialogen till tredje part, säger Mikael Johansson, VD Avarda.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>