Hem E-HANDEL CDON inleder nytt samarbete med skönhetsmärket IsaDora

CDON inleder nytt samarbete med skönhetsmärket IsaDora

Publicerat av: Redaktionen

Idag meddelar CDON, Nordens ledande marknadsplats, att företaget inleder ett samarbete med IsaDora.

CDON inleder nytt samarbete med skönhetsmärket IsaDora 3CDON expanderar sitt utbud av Skönhet & Hälsa och CDONs ca 2 miljoner kunder kommer att från och med september kunna handla skönhetsprodukter från IsaDora. IsaDora kompletteras således med ytterligare en marknadsförings- och försäljningskanal via CDON.

– Vi är otroligt glada över att IsaDora ansluter sig till CDON Marketplace och att vi därmed kan erbjuda våra kunder ännu fler produkter och varumärken inom kategorin Skönhet & Hälsa. Skönhetsförsäljningen via CDON Marketplace ökade med drygt 121% under första halvåret och vi ser stor potential att växa segmentet ytterligare under året tillsammans med IsaDora. Att IsaDora har valt att samarbeta med CDON visar på styrkan i vår plattform och marknadsplatskoncept, säger David Olhed, CCO på CDON.

– CDON Marketplace växer med 106% i Q2 och vi ser alltfler handlare som upptäcker fördelarna med vår marknadsplats. Idag har vi drygt 1300 handlare, en ökning med ca 100 handlare jämfört med Q2, och för oss är det viktigt att stötta svenska handlare och varumärken. Det är tydligt att alltfler handlare finner trygghet med att driva digital försäljning via en svensk marknadsplats samt att vår affärsmodell inte konkurrerar med dem. Vi strävar efter att arbeta nära handlarna och tillsammans öka deras försäljningsvolym, säger Kristoffer Väliharju, VD på CDON.

CDONs Skönhet & Hälsa-kategori består av ca 80 000 produkter inom bland annat makeup, hårprodukter, hudvård och parfym, och har sedan tidigare ett brett utbud av varumärken under bland annat Lancôme, L’Oréal, Max Factor, Maybelline, Shiseido, Kokie Cosmetics och som nu kompletteras med IsaDora.

– CDON är Nordens största marknadsplats och som marknadsledare inom kosmetik önskar vi givetvis att finnas tillgängliga för konsumenterna där de handlar. Vi ser framemot att bredda vår kanalmix och extra roligt är att vi är två starka Malmöbolag som ser synergier att växa tillsammans, sägerJessica Wiik, Head of E-com på IsaDora.

Relaterade Artiklar