Bubs superkampanj – utser egen influencer
Hem NYHETER Bubs superkampanj – utser egen influencer

Bubs superkampanj – utser egen influencer

Publicerat av: Redaktionen

BUBS utmanar branschen och bryter ny mark genom att tävla ut en roll och anställning som influencer.

Bubs superkampanj - utser egen influencer 2Processen sker genom en tävling och audition i sociala medier. Målet är att utse en engagerad ambassadör som skapar intressant innehåll med godis från BUBS i BUBS egna kanaler under minst ett års tid. Smartskallen påbörjar sin nya karriär under 2019.

Allt annat än fyrkantig

Sedan tidigt nittiotal har BUBS drivits av en stor passion – att testa och smaka sig fram till en katalog av unika godisbitar. I samma anda har BUBS utvecklat och testat sig fram till alternativa vägar för proaktiv kommunikation och annorlunda varumärkesbygge. BUBS står bland annat bakom Sveriges största godisfansida på Facebook; Hallonlakritsskalle. Nu lanseras en tävling om rollen som BUBS Smartskalle, en ambassadör som ska skapa innehåll till BUBS sociala kanaler. Vinnaren ges möjligheten att prata till fler än 310 000 följare och får dessutom betalt för sina insatser. Det är ett vågat sätt att skapa engagemang på, och helt nytt för branschen.

Tävlingen är uppdelad i tre faser. En audition, semifinal och final. Den första utmaningen går ut på att spela in och publicera en film på sig själv när man delar med sig av sin smarthet, kreativitet eller humor. De 20 bästa bidragen från audition möter en ny utmaning i semifinal. Av de kvalificerade går 5 deltagare vidare till final, innan Smartskallen koras efter en sista utmaning. Bidragen och händelserna publiceras löpande på smartskallen.se.

— Vår tids trender och marknader ställer förstås högre krav på hur produkter och budskap formuleras, oavsett om det gäller den fysiska eller digitala världen. Vi har alltid gjort saker annorlunda och är inte rädda att testa nya saker. Våra produkter och initiativ ska ta för sig och kontinuerligt utmana branschen. Den här tävlingen är inget undantag. Aktiviteten återspeglar både varumärkets framåtanda och företagets produktutveckling på ett bra sätt tycker jag, säger Henrik Elfwing, VD på BUBS.

BUBS arbete med skallen

BUBS bedriver en smart, ansvarsfull och hållbar produktion, och har idag två av Sveriges modernaste produktionsanläggningar för godis och choklad. Tack vare kontinuerliga satsningar på miljöarbete i fabrikerna kan utsläppen av skadliga växthusgaser minskas med ca 1500 ton varje år. BUBS har samtidigt ett stabilt samarbete med Matsmart som syftar till att minska det ohållbara matsvinnet i samhället. Allt godis är dessutom fritt från palmolja och de förpackade produkterna är Fairtrade-certifierade.

“Smarthet och skallar är trots allt vår grej”, står det på smartskallen.se. Förutom att förse marknaden med ikoniska produkter såsom Chokskalle och Hallonlakritsskalle bidrar BUBS på flera sätt till ett bättre liv för människor i samhällets och produktionskedjans olika delar. “Gott som gör gott”, är ett motto som ger skäl för sitt uttryck. Mer information om tävlingen och Smartskallen finns på smartskallen.se.

Relaterade Artiklar