Boxningsproffset Klara Svensson går in i dropshippingbolaget Droshi
Hem NYHETER Boxningsproffset Klara Svensson går in i dropshippingbolaget Droshi

Boxningsproffset Klara Svensson går in i dropshippingbolaget Droshi

Publicerat av: Redaktionen

Klara Svensson, världens näst bästa kvinnliga boxare, går in som delägare i dropshippingbolaget Droshi.

Boxningsproffset Klara Svensson går in i dropshippingbolaget Droshi 2I samma veva tar man in kapital, för att växa ytterligare och kunna integrera plattformen med världens största e-handelsföretag.

– Jag tycker att Droshi är ett spännande bolag med en enorm potential. Jag har länge tänkt att jag ska börja göra lite investeringar och bygga upp en portfölj. Då tyckte jag att det var lika bra att börja med Europas nästa Alibaba, säger Klara Svensson.

Droshi arbetar med dropshipping, vilket går ut på att en återförsäljare inte behöver ha något lager, utan helt enkelt tar emot beställningar som direkt skickas vidare till leverantörerna. De levererar produkterna till slutkunden – vilket gör att återförsäljaren i praktiken inte behöver annat än en dator och internetuppkoppling. I ett stort antal länder har dropshipping visat sig framgångsrikt och det minskar risken för ineffektiv shipping.

– Det känns superkul att Klara vill vara en del av vår resa. Få är så målinriktade och drivna som idrottare på högsta nivå. Samtidigt känns det väldigt bra att utveckla Droshi vidare med nytt kapital. Top Toy och vi var på väg att bygga ett stort samarbete med målet att ta deras e-handel från 7 procent till 30 procent av den totala försäljningen med dropshipping, innan de gick i konkurs. Nu har vi flera andra stora samarbeten på gång och det visar på vår mognad att arbeta med de största spelarna, säger Jonas Salminen, vd och grundare på Droshi.

Droshi har i tidigare finansieringsrundor hos FundedByMe tagit in 3 respektive 4,6 miljoner kronor. Nu tar de in 800 000-5 300 000 SEK i en finansieringsrunda hos FundedByMe. Minimimålet nåddes redan i samband med lanseringen av finansieringsrundan.

– Genom integrationer mot Shopify och Woocommerce, två av världens största e-handelsplattformar, når vi miljontals nya återförsäljare . Det är en del av vår globala lansering och därmed också en viktig bit på väg mot tillväxt även internationellt. Denna investering är avsedd att skynda på den internationella satsningen och integration mot yttelrigare plattformar, säger Jonas Salminen.

Relaterade Artiklar