Elon startade Black Week redan på torsdagen den 19 november, då med erbjudanden riktade till Elon Clubs gamla och nya medlemmar.
Elva dagar senare summeras kampanjen som en succé.
”Vi valde i år att förlänga perioden med bra erbjudanden och göra vårt bästa för att inte skapa trängsel i butik”, säger Hans-Eric Schultz, försäljningsdirektör på Elon. ”I dessa tider är det av högsta vikt att alla ska känna sig trygga i sitt köp hos oss.”
För att säkerställa en trygg handel i butikerna har Elon genomfört ett antal åtgärder, bland annat erbjuds munskydd, plasthandskar och handsprit till såväl kunder som personal. Sedan i våras finns möjligheten att beställa online eller via telefon och sedan hämta ordern utanför butik – något som Black Week-shopparna nyttjade flitigt.
”Årets Black Week slog en massa rekord”, säger Hans-Eric Schultz på Elon. ”Försäljningsmässigt ökade vår butiksförsäljning med 5,4%. Den totala försäljningen inklusive den på elon.se var i år 19,5% högre än förra året och vår kundklubb fick ett tillskott på hela 35%.”
De populäraste produkterna under veckan var rakapparater, dammsugare och julbelysning.