Bizzkit fördubblar antalet partner i Sverige: Kommer att kapa 10 procent av e-handelslösningarna på marknaden

Den danska e-handelsplattformen Bizzkit har tagit över den svenska marknaden och siktar på framgång.

Bizzkit fördubblar antalet partner i Sverige: Kommer att kapa 10 procent av e-handelslösningarna på marknaden 1
Lars Hedal, vd på Bizzkit

Med en fördubbling av antalet svenska partner stärker man ambitionen att inta 10 procent av den växande svenska e-handelsmarknaden.

Efter flera år av massiv tillväxt i Danmark siktar nu e-handelsplattformen Bizzkit på att bli en lika viktig aktör på den svenska marknaden.

På sistone har Bizzkit på bara fjorton dagar lyckats fördubbla antalet svenska partner som ska föra ut Bizzkits prisbelönta plattform till de svenska slutanvändarna. Därmed uppgår antalet så kallade svenska lösningspartner nu till sex stycken.

– På Bizzkit har vi en ambition att ligga i topp-3 på alla marknader vi går in på. Vi har som mål att så småningom äga 10 procent av den svenska marknaden för e-handelslösningar, och med denna fördubbling av antalet partner har vi bara stärkts i tron på att detta är en ambition vi kan uppnå, säger Lars Hedal, vd på Bizzkit.

Digitala byråer rustar sig

Bland de sex svenska lösningspartnerna finns Maverick By Sigma, Cloud Nine, Kodexe, 3bits, Consid och Authority. Av dessa är de tre första nya partner.

Bizzkit konstaterar att coronapandemin bara har påskyndat de skandinaviska företagens aptit på e-handel, inte minst i Sverige.

– Vi känner tydligt av att de digitala byråerna i Sverige vill vara så starka som möjligt när vi kommer ut på andra sidan av coronakrisen. Det faktum att vi har fördubblat antalet partnerskap på två veckor betyder att vi har varit ännu bättre på att tillmötesgå behoven av en modern e-handelsplattform, menar Bizzkits svenska regionchef Patrick Swedén.

Täcker nu hela Sverige

Bizzkit fördubblar antalet partner i Sverige: Kommer att kapa 10 procent av e-handelslösningarna på marknaden 2
Patrick Swedén

Bizzkit-plattformen har utvecklats av det danska e-handelshuset Hesehus, som är en av marknadsledarna på den danska e-handelsmarknaden.

Bizzkit vänder sig särskilt till större företag med ambitiös tillgång till e-handel och kännetecknas av en hög grad av flexibilitet och modularitet. Plattformen används bland annat av stora varumärken som Zizzi och Fristads Kansas Group.

Med tillskottet av de tre nya samarbetspartnerna är Bizzkit nu på plats i Stockholm, Göteborg och Malmö.

– För att nå den tillväxt vi strävar efter är det viktigt för oss att ha kunder i alla delar av Sverige, och med de senaste partnerskapen är vi nu representerade i Malmö, Göteborg och Stockholm. Detta är en utmärkt utgångspunkt för att utöka vår närvaro på den svenska marknaden, säger Patrick Swedén