Birka Cruises har bästa resesajten
Hem NYHETER Birka Cruises har bästa resesajten

Birka Cruises har bästa resesajten

Publicerat av: Redaktionen

Birka Cruises har den bästa resesajten bland Sveriges rederier.

Birka Cruises har bästa resesajten 2Kryssningsrederiet tilldelades på onsdagen Wilhelmina Skoghpriset i kategorin bästa rederisajt för Birka.se, med en användarvänlig onlinebokning i teknisk framkant.

Birka.se är Sveriges bästa rederisajt. Det stod klart på onsdagen, när resemagasinet Travel News delade ut Wilhelmina Skoghpriset till Birka Cruises. Priset är ett resultat av analysföretaget Nordic Benchs årliga undersökning där svenska folket betygsätter reseindustrins sajter.

– Att kunderna ger oss betyget bästa resesajt ger oss både glädje och energi till att fortsätta vår digitala utveckling. Vi gör alltid vårt yttersta för att ligga i framkant, vara lyhörda och utveckla vår kryssningsupplevelse på alla plan, och det gäller givetvis även webben, säger Susan Engman, chef för pris och distribution på Birka Cruises.

– Tillsammans med den kreativa digitalbyrån Delorean har vi utvecklat Birka.se sedan 2017, alltid med gästernas behov och önskemål i fokus. Vår onlineförsäljning ökar stadigt, och vi är väldigt stolta över att vi har en lättöverskådlig och användarvänlig bokning anpassad för både desktop och mobilt.

Den senaste utvecklingen av Birka.se är hyttnummerplaceringen i bokningssystemet som lanserades i mars, och som innebär att kunderna på ett enkelt och lättbegripligt sätt själva kan välja exakt hyttnummer eller placering inom vald hyttkategori. Under 2018 lades också flera andra bokningsfunktioner till online, som till exempel spa-bokningen.

För digitalbyrån Delorean innebär utmärkelsen ännu ett bevis på att det ständigt pågående arbetet med att skapa den bästa tänkbara användarupplevelsen har lönat sig.

– All utveckling vi gör på webbplatsen grundar sig i kundinsikter, därför är det extra roligt att få det här kvittot på att vi tänkt rätt. Delorean jobbar utifrån en övertygelse om att användarvänligt är affärsvänligt, det vill säga att ux och affärsnytta går hand i hand, och den effekten har vi tydligt kunnat se, säger Lotta Saxe, digital strateg och projektledare på Delorean.

Under 2019 ligger fokus på fortsatt utveckling av användarvänligheten främst mobilt.

Relaterade Artiklar