Hem E-HANDEL Bergfalk och Johan i Hallen lanserar e-handel för ökad service

Bergfalk och Johan i Hallen lanserar e-handel för ökad service

Publicerat av: Redaktionen

Som ett komplement till det traditionella beställningssättet över telefon, EDI eller email lanserar nu Bergfalk och Johan i Hallen en e-handel.

Bergfalk och Johan i Hallen lanserar e-handel för ökad service 3Den ska göra det lättare för kunder att placera en order och fungera som en plats för inspiration.

– Vi öppnar nu upp möjligheten för våra kunder att kommunicera med oss på sina villkor, säger Jörgen Johansson, styrelseordförande JOHBECO-koncernen.

Sedan 1800- och 1900-talet har Bergfalk respektive Johan i Hallen levererat råvaror till restauranger och butiker i hela Sverige. Bergfalk och Johan i Hallen ingår i koncernen JOHBECO som nu tar ett viktigt steg i sin digitala utveckling och lanserar en e-handel.

– Färskvarubranschen är väldigt traditionell och lite konservativ där det personliga mötet fortfarande spelar stor roll. Kunderna kan välja hur de vill interagera med oss, oavsett om det är över telefon, email eller e-handeln, säger Jörgen Johansson.

Smidigare order dygnet runt

Hemsidan är utrustad med smarta funktioner som ska göra det lättare för kunder att placera en order. Kunderna ska bland annat få möjligheten att göra olika listor över råvaror som behöver köpas in ofta, mindre ofta och sällan. Dessutom kommer kunder inom restaurangbranschen som kanske tidigare gjort en egen order för lunchpasset och en egen för kvällspasset enkelt kunna göra en gemensam order och spara tid från administration. Att finnas dygnet runt på internet ger även en extra tillgänglighetsfaktor för kunderna.
– Det viktigaste är att vi ger våra kunder ännu bättre service, både genom att ge mer information om råvaror och genom att göra informationen tillgänglig dygnet runt, säger Martin Eriksson, försäljningschef Johan i Hallen.

Plats för inspiration

Förutom att lägga beställningar på nätet, kan e-handeln även användas som en källa för inspiration. Det kommer finnas möjlighet för Bergfalk och Johan i Hallen att ge tips om råvaror som kunden skulle kunna vara intresserad av och vilka tillbehör som passar till. Det kommer också finnas information om säsongens bästa råvaror och nyheter.
– Det vi lanserar nu är en första version av vår inspirationsplattform. Vi har många planer och idéer, och tillsammans med våra kunders feedback om förbättringar kommer vi vidareutveckla E-handeln och inspirationssidorna, säger Lasse Engström, försäljningschef Bergfalk & Co

Med en omfattande produktkatalog med tusentals råvaror och produkter, allt ifrån kött och fisk till ost, finns potential att leverera allt kunderna behöver.
– Vår affärsidé har alltid varit att man som krögare bara ska behöva ta ett samtal för att köpa in alla råvaror som behövs. Det kommer vi att fortsätta med även som e-handel. Vi är en gammal grossist i moderna kläder, avslutar Lasse Engström.

Relaterade Artiklar