Åtta år av Sveriges nöjdaste kunder: ”Hos oss är kunden alltid i fokus”
Hem NYHETER Åtta år av Sveriges nöjdaste kunder: ”Hos oss är kunden alltid i fokus”

Åtta år av Sveriges nöjdaste kunder: ”Hos oss är kunden alltid i fokus”

Publicerat av: Redaktionen

Inet har åter vunnit Prisjakts årliga konsumenttävling Årets Nätbutik 2018 i kategorin Datorer och mobilt.

Åtta år av Sveriges nöjdaste kunder: ”Hos oss är kunden alltid i fokus” 1

Inets medarbetare på huvudkontoret i Sisjön, Göteborg, firar utmärkelsen Årets Nätbutik 2018 – Datorer och mobilt.

Det är nu åttonde gången företaget tar hem utmärkelsen och hemligheten bakom är fortlöpande satsningar på bästa möjliga köpupplevelse och att överträffa kundernas förväntningar.

– Vi tror på en tydlig position där upplevelsen är viktigare än priset. Ökad konkurrens och e-handel gör att nivån för att uppnå nöjda kunder höjs år efter år. Hela vår verksamhet genomsyras av att ge en kundupplevelse i världsklass, säger Erik Wickman, vd på Inet.

Prisjakt delar varje år ut utmärkelsen Årets Nätbutik i olika kategorier, där tusentals av Sveriges e-handlare är med och tävlar. Besökarna på prisjakt.nu har under november månad röstat på sina favoriter. Inet vinner i år kategorin Datorer och mobilt vilket är den åttonde utmärkelsen sedan 2010.

– Kunderna bekräftar att vi arbetar på rätt sätt, det motiverar och sporrar oss att fortsätta vilja bli ännu bättre. Vi satsar mycket på att ligga i framkant och ge en fantastisk omnikanalupplevelse där våra medarbetare har både kunskap och ett genuint engagemang.

Kundupplevelsen för Inet handlar om att förenkla, hjälpa och vara öppen. Det gäller i allt från rätt produktval, ha ett brett sortiment, utbildade och engagerade medarbetare, ha tydliga villkor och ge snabba leveranser i kombination med grym kundservice samt en lika smidig upplevelse på nätet som i butik.

– Vi arbetar med att minska svarstider och öka kunskapen hos våra medarbetare. Kunden är alltid i centrum och löftet vi ger är en upplevelse i världsklass, det tar alla i organisationen på största allvar.

Handeln på nätet växer och under hösten har Inet flyttat logistikcentrum i Göteborg för att kunna leverera ännu snabbare.

– Inet tror att på sikt så kommer upplevelsen av ett köp vara viktigare än att priset är lägst. Kunderna blir mer kräsna och nivån för att ge service i toppklass höjs hela tiden. Där utmärker vi oss framför konkurrenterna.

– Alla vi som arbetar vill rikta ett stort tack till alla som röstat på Inet. Det är tack vare våra fantastiska kunder som vi blir ännu bättre, säger Erik Wickman, vd på Inet.

Relaterade Artiklar