Akademibokhandeln byter till Voyado för att förbättra kundupplevelsen i alla kanaler
Hem E-HANDEL Akademibokhandeln byter till Voyado för att förbättra kundupplevelsen i alla kanaler

Akademibokhandeln byter till Voyado för att förbättra kundupplevelsen i alla kanaler

Publicerat av: Redaktionen

Sveriges ledande bokhandelskedja, Akademibokhandeln, byter befintligt lojalitetssystem för att kunna lyfta kundupplevelsen och ta nya steg – i både fysiska butiker och i e-handeln.

Akademibokhandeln byter till Voyado för att förbättra kundupplevelsen i alla kanaler 1

Akademibokhandeln investerar i Voyado – sveriges ledande Marketing Automation- och lojalitetssystem för detaljhandeln.

Akademibokhandeln, med över 100 butiker och e-handel, behövde ett mer stabilt verktyg, med hög prestanda, för att fullända upplevelsen mot de 2 miljoner medlemmar i kundklubben Akademibokhandelns Vänner. Resultatet med bytet blev en positiv upplevelse för både kund och medarbetare utan att varken öka interna eller externa resurser.

– Våra kunder är det viktigaste vi har och fokus i allt vi gör. I en utvärdering där flera olika lösningar ställdes mot varandra var Voyado, från Revide, det bästa alternativet. Användarvänlighet och prestanda är de mest påtagliga fördelarna nu när vi varit igång ett par månader. Dessutom är Voyado väl anpassat för CRM- och kundklubbsarbete i detaljhandeln. Voyado innehåller helt enkelt allt och lite till som vi behöver för att skapa en optimal kunddialog, säger Cecilia Helsing, Marknadschef på Akademibokhandeln.

Akademibokhandeln har varit igång med Voyado sedan oktober 2018.

Redan i det korta perspektivet har effektiviteten ökat och tidsåtgången för planering, manuellt arbete samt innehållsproduktion minskat.

– Voyado är väldigt enkelt och användarvänligt. I det längre perspektivet kommer detta att innebära att vi kan lägga mer tid och fokus på att utveckla medlemsklubbens innehåll och kommunikation för att bli ännu mer relevanta för våra kunder, fortsätter Cecilia Helsing.

Revide ser i sin tur fram emot att jobba med ett väl etablerat retailbolag där CRM utgör en central funktion, där man ligger i framkant med att följa kunden genom hela köpresan i såväl fysisk butik som på ehandeln. Detta utmanar Revide att ständigt leverera nya möjligheter.

– Vi ser fram emot att jobba med en så väletablerad kund som Akademibokhandeln, där unified commerce är det självklara målet. De bidrar till att utmana och lyfta oss inom fysisk retail. Att sedan Akademibokhandeln ser Voyado som det självklara valet för att nå sitt mål är ännu roligare, säger Johan Nyrelli på Revide.

Relaterade Artiklar