Adverty stärker den programmatiska räckvidden för in-game-annonsering ytterligare genom partnerskap med InMobi

Adverty AB (publ) tillkännager att företaget ingår ett partnerskap med det globala, mobilinriktade annonseringsteknikföretaget InMobi för att låta fler annonsörer dra fördel av det marknadsledande, programmatiska in-game-erbjudandet.

Adverty stärker den programmatiska räckvidden för in-game-annonsering ytterligare genom partnerskap med InMobi 1Partnerskapet beräknas lanseras under första kvartalet 2021, så snart de respektive tekniska plattformarna integrerats.

Adverty, den ledande in-game-plattformen för annonsörer, mediebyråer och spelutvecklare, har tillkännagett ett partnerskap med den globala annonsmarknadsplatsen InMobi. Målet är att öka den programmatiska räckvidden för varumärken och annonsörer som vill ta steget in i den allt viktigare spelvärlden.

Adverty erbjuder icke-störande annonsering som knyter samman varumärken och målgrupper – allt med hjälp av sin revolutionerande och patenterade teknik utvecklad för spel.

InMobis branschledande mobila marknadsföringsteknik är ansluten till alla relevanta programmatiska DSP:er, vilket gör det möjligt för annonsörer och utgivare att engagera konsumenter med hjälp av kontextuell mobilannonsering. Genom partnerskapet får deras klienter på köpsidan storskalig tillgång till innovativa format i mobilspel via Advertys plattform. Partnerskapet beräknas inledas under första kvartalet 2021, så snart de respektive plattformarna integrerats tekniskt.

”Det finns en stor efterfrågan på Advertys sömlösa, storskaliga annonsytor inuti spel, och i och med den här utvecklingen får vårt team tillfälle att öppna upp dem för en ännu vidare krets av varumärken och byråer”, förklarar Niklas Bakos, VD på Adverty. ”Annonsörerna börjar definitivt få upp ögonen för den outnyttjade potential som den här spirande mediekanalen erbjuder.”

Tidigare i år lanserade Adverty det nya och unika formatet In-Menu™, som gör det möjligt att visa djupt integrerade och kontextrelevanta IAB-bannerannonser på menyskärmar i mobilspel. Det nya formatet kompletterar en nyskapande produktserie, där annonstavlor och andra virtuella utomhusanläggningar inuti spel upplåts till varumärken och programmatiska samarbetspartners genom annonsformatet In-Play™.

”Som den ledande globala oberoende annonsplattformen för mobilappar, mobila webbplatser och internetansluten tv har InMobi gett världens största varumärkes-annonsörer möjlighet att nå fram till målgrupper via de appar de använder varje dag”, säger David Di Angelo, InMobis VP of Marketplace Development. ”Genom det nya partnerskapet med Adverty kommer InMobi att kunna erbjuda ännu större möjligheter för varumärken att effektivt nå och engagera värdefulla målgrupper inom gaming, med hjälp av icke-störande in-game-annonser som sömlöst smälter in i spelupplevelsen.

Branschuppgifter ger allt tydligare indikationer på att spel blivit en av de viktigaste mediekanalerna för underhållning. Enligt de senaste siffrorna från spelmarknads-analysföretaget NewZoo omfattar den globala spelmarknaden just nu omkring 2,7 miljarder användare och värderas till 160 miljarder dollar. Den beräknas växa till 3,1 miljarder användare och ett värde på över 200 miljarder dollar till år 2023.

Framsynta varumärken har således en väldig möjlighet att använda programmatisk annonsering för att få en hävstång på den här marknaden. Programmatiska annonstransaktioner utgör idag 84,5 procent av den digitala displayannons-marknaden, och enligt eMarketer kommer totalt mer än 80 miljarder dollar att satsas nästa år bara i USA.