Hem NYHETER Adverty ingår avtal och slutför integration med SuperAwesome för barnsäkrad annonsering

Adverty ingår avtal och slutför integration med SuperAwesome för barnsäkrad annonsering

Publicerat av: Redaktionen

Adverty AB (publ) har tecknat ett avtal med den ledande kidtech-plattformen SuperAwesome för att möjliggöra barnsäkrad annonsering i relevanta mobilspel med hjälp av Advertys in-game-annonsteknik.

Adverty ingår avtal och slutför integration med SuperAwesome för barnsäkrad annonsering 3I och med plattformsintegrationen får SuperAwesomes anslutna annonsörer och Advertys spelutgivare ett friktionsfritt gränssnitt till varandra. Partnerskapet förväntas ge upphov till betydande intäkter från och med 2021.

Adverty, den ledande in-game-plattformen för annonsörer, byråer och spelutvecklare, tillkännager att bolaget ingår ett nytt partnerskap med den ledande kidtech-plattformen SuperAwesome, för att möjliggöra ett säkert digitalt engagemang för mobilspelande barn runt om i världen.

SuperAwesomes plattform gör det möjligt att visa annonser lämpliga för barn i relevanta mobilspel som använder sig av Advertys sömlösa annonseringsteknik. Plattformsintegrationen knyter ihop varumärken som riktar sig till barn med motsvarande del av Advertys globala målgrupp.

SuperAwesome är den enda plattformen som konstruerats för den globala barnsektorns digitala behov. Med förtroende från över 300 ledande barnvarumärken och innehållsägare över hela världen, säkerställer deras AwesomeAds den digitala integriteten fullt ut i enlighet med de digitala barnskyddsregleringarna COPPA och GDPR-K. Annonsplattformen gör det möjligt för varumärken att annonsera till barn på världens största marknadsplats för digitalt innehåll, genom att på ett säkert sätt nå fram till barn i de tjänster de använder. Utan att samla in några personuppgifter når varumärkesannonserna ut till sina målgrupper med hjälp av avancerade, sammanhangsanpassade målinriktningsmetoder.

”Vår portfölj av gratisspel som vänder sig till barn växer, och det här partnerskapet innebär nya möjligheter för oss att monetärisera den delen av målgruppen på sätt som är lämpliga och enligt lag. För varumärken som vill nå ut till en yngre publik på ett säkert sätt erbjuder vår nya, sömlösa in-game-annonsteknik en av de mest spännande lösningarna för att fånga deras uppmärksamhet”, förklarar Niklas Bakos, Advertys vd och grundare.

Relaterade Artiklar