Addnature donerar 50 000 kr och 3 % av all online-försäljning från deras Outlet-sektion till förmån för Svenska Turistföreningen.

Tillsammans kan vi hjälpa STF!

Addnature donerar 50 000 kr och 3 % av all online-försäljning från deras Outlet-sektion till förmån för Svenska Turistföreningen. 1
Martin Netinder, vd på Addnature

Svenska Turistföreningen, STF, har sedan grundandet i Uppsala 1885 verkat för att främja turism och att alla ska ha tillgång till Sveriges natur och kultur. Detta oavsett om det är i fjällvärlden eller i skogen, runt hemtrakterna eller längre bort. STF främjar hållbar turism, slår vakt om allemansrätten och vill inspirera till nya äventyr.

Men likt många andra ideella föreningar just nu så drabbas STF nu hårt ekonomiskt av den situation Sverige och världen befinner sig i på grund av Covid-19 som håller samhället i sitt grepp.

Vi är många som idag längtar ut i naturen och vill nyttja fjällstationer eller prisvärda turistboenden i vårt avlånga land, eller vandra på fina leder i när och fjärran. Men Covid-19 skapar stora problem även för STF, och inom Addnature har vi beslutat oss för att hjälpa till!

Hos Addnature brinner vi alla för äventyr i alla dess former såsom klättring, vandring, skidåkning, surfing, paddling med mera. Gemensamt är att kärleken till naturen är central, och därför är det självklart för oss att stödja de som ideellt jobbar med att bevara, utveckla och inspirera till hållbar aktivitet i denna härliga miljö.

Med start den 24 april donerar vi på Addnature dels en fast summa om 50 000 kr till STF samt ytterligare 3 % av den försäljning som sker i vår outlet på addnature.com fram till midnatt den 27 april.

Martin Netinder, vd på Addnature, berättar:

”Naturen är den plats vi och våra kunder älskar och inspireras av. STF och dess eldsjälar är väldigt viktiga för att göra denna natur tillgänglig. Genom att tillsammans med våra kunder finansiellt stödja deras verksamhet, vill vi göra det möjligt för fler att upptäcka och uppleva svensk natur. Nu, och i framtiden.”